تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۱۴۲۷۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تخصیص نیافتن اعتبار حقوق دولتی مکتسبه از معادن به استان سمنان قابل قبول نیست

می متالز - استاندار سمنان گفت:تخصیص نیافتن اعتبار‌های حاصل از دریافت حقوق دولتی مکتسبه از معادن استان به هیچ‌عنوان قابل قبول نیست.
تخصیص نیافتن اعتبار حقوق دولتی مکتسبه از معادن به استان سمنان قابل قبول نیست

به گزارش می متالز، آشناگر، استاندار سمنان در جلسه ویدئو کنفرانسی با شهیدی، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین شناشی کشور با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از این‌محل جمع آوری شده است، گفت: اینکه با وجود دریافت حقوق دولتی مطلوب از معادن در استان، تا به امروز حتی یک ریال از این منابع برای بهبود وضعیت زیرساخت‌ها و امکانات در حوزه معدن در استان از سوی وزارتخانه اختصاص نیافته، غیرقابل قبول است و نیاز است تا در این حوزه اقدامات جدی صورت گیرد.

او ادامه داد: استان سمنان از لحاظ معادن غنی با ظرفیت بسیار مطلوب، دارای رتبه‌های شاخص در بین استان‌های کشور است و بازگشت حقوق دولتی برای تکمیل و فراهم نمودن زیرساخت‌های معادن استان یکی از حقوق مردم و صاحبان معادن در این استان است و علی رغم مساعدت‌های استان، تاکنون مبلغی در این خصوص از سوی وزارتخانه تخصیص نیافته است.

آشناگر بیان داشت: نیاز است تا معاونت وزارتخانه و سازمان زمین شناسی کشور در بحث تامین اعتبار برای تکمیل پروژه مطالعات ژئو فیزیک هوایی در استان ورود کرده و اقدامات ویژه‌ای برای به سرانجام رسیدن این مهم که تاکنون نیز اقدامات و روال مطلوبی داشته، صورت گیرد.

استاندار سمنان همچنین بر لزوم تامین آب در استان برای رشد و پیشرفت صنایع و معادن تاکید کرد و با بیان اینکه تقاضا داریم تا امکان سنجی به منظور برداشت آب از خط انتقال آب از جنوب به فلات مرکزی کشور، برای استان سمنان نیز در دستور کار قرار گیرد، خاطر نشان کرد: عملیات اکتشافی در منطقه کویر حاج علی قلی در خصوص املاح تبخیری نیز یکی دیگر از مطالبات بخش صنعت، معدن و تجارت در استان است که نیاز است تا در این خصوص تسریع شود.

عناوین برگزیده