تاریخ: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۲۵
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۱۴۲۷۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چراغ سبز بانکی به معاملات فردایی

می متالز - برخی از بانک‌ها با باز‌گذاشتن سقف تراکنش‌های خود باعث شده‌اند تا دلال‌های فردایی برای خرید و فروش ارز از این شکاف استفاده کنند.
چراغ سبز بانکی به معاملات فردایی

به گزارش می متالز، با وجود ابلاغ بانک‌ مرکزی به بانک‌ها برای اعمال محدودیت‌ها در تراکنش‌های بانکی ظاهرا تعدادی از بانک‌ها از دستور بانک‌مرکزی سرپیچی کرده و با بازگذاشتن سقف تراکنش‌ها راه را برای معاملات دلال‌های فردایی ارز باز‌گذاشته‌اند.

حوزه فناوری بانک‌مرکزی در همین ارتباط گزارش‌هایی را درخصوص تخلفات جدی چند بانک در عدم‌رعایت مصوبات ابلاغی درخصوص ضوابط و سقف تراکنش‌ها به رئیس‌کل بانک‌مرکزی داده است. با دستور همتی رئیس‌کل بانک‌مرکزی این موضوع به‌صورت ویژه در بانک‌مرکزی در حال رسیدگی است تا علل و عوامل دخیل در این تخلف مشخص شوند و برخوردهای انتظامی با آنها صورت گیرد.  گفتنی است، همتی روز چهارشنبه در جلسه با بانکی‌ها خطاب به مدیران‌عامل بانک‌ها تاکیداتی درخصوص مراقبت بانک‌ها برای جلوگیری از سوءاستفاده از زیرساخت‌ها و تراکنش‌های بانکی برای اهداف پولشویی و فعالیت مبادلات فردایی ارز داشت که در همین راستا بوده است. رئیس‌کل بانک‌مرکزی توجه به ساختار ادارات مبارزه با پولشویی و تقویت آنها در بانک‌ها منطبق با مصوبات هیات‌عامل بانک‌مرکزی و ضرورت اهتمام جدی مدیران‌عامل بانک‌ها بر این موضوع، ارتقای سطح مبارزه با پولشویی در سطح استان‌ها و همچنین افزایش اختیارات بیشتر و ایجاد دسترسی‌های کافی به سامانه‌های مربوطه از سوی حوزه‌های مبارزه با پولشویی بانک‌ها را ضروری دانست.

عناوین برگزیده