تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۶
بازدید: ۳۷۴
کد خبر: ۱۴۲۷۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
قابل توجه مدیر محترم گمرک و نهاد های نظارتی

ترخیص لیفتراک با پته در ۳ روز

می متالز - رییس کل گمرک ایران و دستگاه های نظارتی! محموله ای در گمرک شهید رجایی اظهار شده که در ابتدای کانتینر کاغذ قرار گرفته و در پشت محموله کاغذ، دستگاه لیفتراکی هست که قرار است یواشکی به گمرک پیام ترانزیت شود.
ترخیص لیفتراک با پته در ۳ روز

به گزارش می متالز، در حالی که رهبر مظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای در سال جهش تولید بر مبارزه کلیه دستگاه ها با پدیده شوم قاچاق کالا توصیه و تأکید نموده اند، بررسی های صورت گرفته توسط نشان می دهد تعدادی دستگاه لیفتراک مستعمل از طریق یکی از بنادر جنوبی کشور بدون مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت به گمرک فرودگاه پیام ترانزیت شده و در آن گمرک تشریفات ترخیص کالا با پته گمرکی ظرف ۳ روز انجام شده است.

طبق مصوبه هات وزیران ورود هرکالایی به کشور باید با ثبت سفارش انجام بگیرد اما تعدادی از لیفتراک های مستعمل بدون ثبت سفارش توسط کشتی به یکی از گمرکات جنوبی کشور رسیده و زمانی که گمرک مربوطه از ترانزیت این لیفتراک ها بدون مجوز ثبت سفارش جلوگیری کرده مدیر گمرک پیام طی نامه درخواست کرده لیفتراک ها به آن گمرک ترانزیت شود و مصوبه هیات وزیران اجرا نشود.

بنابراین باید رییس کل گمرک ایران در این زمینه شفاف سازی کند که ترانزیت لیفتراک مستعمل با چه مجوزی صورت گرفته است و چه کسی این مجوز را صادر کرده است.

رییس کل گمرک ایران و دستگاه های نظارتی باید در جریان باشند محموله دیگری الان در گمرک شهید رجایی اظهار شده که در ابتدای کانتینر کاغذ قرار گرفته و در پشت محموله کاغذ، دستگاه لیفتراکی هست که قرار است به گمرک پیام ترانزیت شود. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری است بولتن نیوز آمادگی دارد اسم کارشناس را هم منتشر نماید. شایان ذکر است اگر گمرک شفاف سازی نکند بولتن نیوز تصویر اسناد و مکاتبات را منتشر خواهد کرد.

عناوین برگزیده