تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۴۶
بازدید: ۲۷۵
کد خبر: ۱۴۲۹۶۷
سرویس خبر : انرژی
معاون استاندار کرمانشاه:

صنایع معدنی همزمان با بهره‌برداری از معادن در کرمانشاه ایجاد شود

می متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه بااشاره به آزادسازی ۲ پهنه از معادن استان و واگذاری آنها به بخش خصوصی گفت: در راستای جلوگیری از خام‌فروشی معادن مانند قیر در تفاهم نامه‌ها استقرار صنایع مربوط به معدن را همزمان با بهره‌برداری از آن باید لحاظ کرد.
صنایع معدنی همزمان با بهره‌برداری از معادن در کرمانشاه ایجاد شود

به گزارش می متالز، هدایت حاتمی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و اقتصاد مقاومتی استان که در سرسرای شهدای استانداری کرمانشاه برگزار شد، به اشتغال زایی و ارزش افزوده فراوان راه اندازی صنایع مربوط به معادن اشاره کرد و گفت: تا آنجایی که می توانیم برای جذب سرمایه گذاران به ویژه استقرار صنایع مربوط به معادن در استان باید تلاش کنیم و در واگذاری ها این قید راه اندازی صنایع مربوط به معدن را برای آنها اضافه کنیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود یکی از استعدادهای خوب استان برای اشتغال زایی را توسعه حوزه گردشگری دانست و گفت: نباید سرمایه گذاران این حوزه را اذیت کنیم، زیرا سرمایه گذاری در این بخش دارای لطافت و ظرافت خاص‌خودش است که باید از قبل با کمک دستگاه ها و نهادهای دیگر که در این حوزه دخالت می کنند، قالب های سرمایه گذاری آن را تعریف کنیم.

حاتمی اضافه کرد: برای جذب و حمایت از سرمایه گذاران حوزه گردشگری باید اولویت ویژه ای قایل شویم زیرا گردشگری در اقتصاد و توسعه استان می تواند سهم قوی داشته باشد.

وی همچنین از راه‌اندازی یک شهرک تخصصی لبنی با راه اندازی صنایع پنیر غرب در آینده نزدیک خبر داد.

حاتمی در ادامه از دستگاه های اجرایی خواست اعتبارات فنی خود را برای پیشرفت پروژه های اقتصادی آزاد و جذب کنند.

ثبت جهانی اورامانات خرداد سال ۱۴۰۰ اعلام می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه نیز در این جلسه از آخرین بازدید ارزیاب و نماینده یونسکو برای ثبت جهانی منطقه اورامانات خبر داد و گفت: نتیجه ارزیابی ها و بازدید برای ثبت جهانی اورامانات خرداد سال آینده ۱۴۰۰ اعلام می شود.

امید قادری در ادامه با اشاره به لغو رویداد بزرگ گردشگری ۲۰۲۰ به دلیل شیوع بیماری کرونا گفت: اما توسعه زیرساخت های حوزه گردشگری و بوم گردی استان هنوز ادامه دارد و برای برگزاری این رویداد مهم در سال آینده و پس از پشت سرگذارندن بحران جهانی کرونا در برنامه است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اداره کل میراث فرهنگی در سال جاری هشت پروژه گردشگری آبی با هم افزایی شرکت آب منطقه ای استان، پنج پروژه گردشگری سلامت، ۱۱ پروژه نمایشگاه صنایع دستی، توسعه ۲۵ طرح بوم گردی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، احیای سه خانه تاریخی و ۲ حمام تاریخی در دست اجرا دارد.

قادری در ادامه به کمبود اعتبارات اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اشاره کرد و گفت: با هشت میلیارد بودجه در سال مدیریت، نگهداری چهار هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در کنار بسیاری از طرح های دیگر کار بسیار سختی است.

عناوین برگزیده