تاریخ: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۹
بازدید: ۳۰۰
کد خبر: ۱۴۳۱۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برخورد با دلالان شن و ماسه در شهرستان نیر تشدید شد

می متالز - دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از تشدید برخورد با دلالان خرید و فروش شن و ماسه در شهرستان نیر خبرداد.
برخورد با دلالان شن و ماسه در شهرستان نیر تشدید شد

برخورد با دلالان شن و ماسه در شهرستان نیر تشدید شد

به گزارش می متالز، سید عبدالله طباطبایی روز سه‌شنبه در جلسه شورای حقوق بیت‌المال با محوریت بررسی مسائل و مشکلات معادن روستای شیران نیر اظهارداشت: در روستای شیران ۱۳ معدن شن و ماسه وجود دارد که برداشت و حمل از این معادن غیراصولی بوده و مشکلاتی را برای اهالی این روستا و حتی جاده نیر - اردبیل بوجود آورده است.

وی افزود: زمین‌های کشاورزی اطراف این معادن نیز تحت تاثیر ریزگردها قرار گرفته و قابل کشت نیستند.

او گفت: جاده روستایی و منتهی به جاده اصلی توسط ماشین‌آلات برداشت شن و ماسه تخریب شده و از ادامه این روند باید پیشگیری شود.

طباطبایی تصریح کرد: گودبرداری بیش از حد این معادن و ریزگردهایی که در هوا توسط معادن بوجود می‌آورد باعث مشکلات بسیاری شده و مسوولان تمام دستگاه‌های متولی بویژه اداره صمت باید نظارت جدی و اساسی بر برداشت و حمل مصالح داشته باشند.

شجاع اقبالی، سرپرست فرمانداری نیر هم در این جلسه به تهیه طرح جامع معادن این شهرستان اشاره کرد و گفت: با تهیه این طرح در راستای ساماندهی معادن شاهد تحول خوبی خواهیم شد.

او افزود: در روزهای اخیر تعدادی از تولیدکنندگان شن و ماسه درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت این محصول را داشتند که اعضای ستاد تنظیم بازار و دادستان مرکز استان با این افزایش قیمت مخالفت کردند.

وی گفت: اردیبهشت ماه امسال با افزایش ۳۵ درصدی قیمت شن و ماسه موافقت و ابلاغ شد که این افزایش قیمت تمام هزینه‌های بخش تولید و عرضه را تامین می‌کرد.

وی ضمن هشدار به دلالان و تولیدکنندگان شن و ماسه افزود: تولیدکنندگان شن و ماسه در صورت عدم عرضه این محصول به بازار به مراجع قانونی و تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

شهرستان نیر در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی اردبیل قرار دارد.

عناوین برگزیده