تاریخ: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۵۹
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۱۴۳۵۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش 75 درصدی بازرسی در استان آذربایجان شرقی

می متالز - سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ضمن تشریح اقدامات نظارتی تا پانزدهم آبان ماه امسال و عملکرد مقایسه ای نسبت به سال98 از افزایش 75 درصدی بازرسی ها و رشد 40 درصدی پرونده های تخلفاتی در استان خبر داد.
افزایش 75 درصدی بازرسی در استان آذربایجان شرقی

به گزارش می متالز، یوسف پایدار در مصاحبه با صدای شبکه استانی سهند با بیان اینکه روند اقدامات نظارتی با جدیت دنبال می شود، گفت: با تلاش بازرسان سازمان صمت استان و در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان 137 هزار و 800 مورد بازرسی از ابتدای سال جاری لغایت 15 آبان ماه انجام و منجر به تشکیل 6 هزار و 898 فقره پرونده تخلفاتی شده است.

وی همچنین با اشاره به تعامل و همکاری سایر دستگاه های متولی در پیشبرد اهداف نظارتی از 17136 مورد گشت بازرسی طی مدت یاد شده خبر داد و افزود: در بخش گزارش ها و شکایت های مردمی نیز 10198 مورد دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی در ادامه بر تداوم رصد و پایش روند تأمین و توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی بویژه 17 قلم کالای مشمول ثبت در سامانه های جامع انبار و جامع تجارت در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان تأکید کرد و اظهار داشت: نظارت و بازرسی در خصوص نهاده های دامی، آرد و نان، مرغ و تخم مرغ، محصولات فولادی، محصولات پتروشیمی، سیمان، گوشت قرمز و سموم و کودهای شیمیایی از جمله موضوعات مهم رصد شده در فرآیند نظارت و بازرسی بوده است.

وی با بیان اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور و استان بویژه در شرایط فعلی نظارت بر روند تولید و توزیع ماسک، ملزومات بهداشتی و محلول های ضد عفونی کننده بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است، گفت: از 1291 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و صنفی عرضه کننده ماسک در استان، 159 فقره پرونده تخلفاتی به ارزش 82 میلیارد ریال تشکیل و به مراجع ذیضلاح معرفی شده اند.

پایدار از کشف 581 هزار و 901 عدد ماسک در جریان اقدامات نظارتی خبر داد و افزود: 492 لیتر و 313 بطری محلول ضد عفونی کننده و یک میلیون و 241 هزار عدد دستکش لاتکس و 1870 لیتر الکل سفید از دیگر کشفیات بازرسان سازمان صمت استان در 8 ماهه اول سال جاری بوده است.

عناوین برگزیده