تاریخ: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۲۱
بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۱۴۳۵۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۶ طرح مطالعاتی معدنی در استان بوشهر در دست اقدام و اجرا است

می متالز - مجری طرح ایجاد زیربنا‌های لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی سازمان ایمیدرو گفت: این سازمان ۶ طرح مطالعاتی در استان بوشهر در دست اقدام دارد که کارشناسان از این هفته برای اجرای آن‌ها در این استان مستقر می‎شوند.
۶ طرح مطالعاتی معدنی در استان بوشهر در دست اقدام و اجرا است

به گزارش می متالز، داریوش دیودیده در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی چهار طرح‎ زیرساختی معادن در استان بوشهر افزود: این طرح‌ها که در زمینه برق رسانی، جاده دسترسی و استخراج معادن است که طبق برنامه تا پایان امسال و سال آینده اجرایی می‌شوند.

وی بیان کرد: برای توسعه معادن و صادرات پیشنهاد‌هایی ارائه شده که در این زمینه در آینده نزدیک نشست‎‌هایی در سازمان ایمیدور با حضور مسئولان استان بوشهر برگزار می‌شود که یک برنامه زمانی میان و بلند مدت منسجم و مشخص برای حوزه معادن بوشهر تعریف خواهد شد.

مجری طرح ایجاد زیربنا‌های لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی سازمان ایمیدرو اظهار کرد: معادن استان بوشهر در برخی از حوزه‌ها نقشی مهم در کشور دارد که برنامه مدنظر آن تدوین می‌شود تا علاوه بر توسعه، نقش این معادن در بخش تامین نیاز داخلی و حتی صادرات پررنگ‌تر شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز گفت: پارسال با فعالیت ۱۴۰ واحد معدنی به طور تقریبی ۱۲ میلیون تن موادمعدنی در این استان استخراج شد.

سید حسین حسینی افزود: موادمعدنی استخراج شده شامل سنگ‌های گچ، لاشه، آهک، مخلوط کوهی و مارن بود.

وی ادامه داد: همچنین پارسال حدود پنج میلیون تن موادمعدنی شامل گچ، سیمان و کلینکر به ارزش ۱۲۸ میلیون دلار از استان بوشهر صادر شد.

عناوین برگزیده