تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۰
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۱۴۳۵۶۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
بازار های آسیایی صعودی است:

افزایش قیمت بیلت آسیا درپی افزایش قیمت فولاد چینی

می متالز - قیمت بیلت در بازارهای مهم آسیا، تحت تاثیر قیمت فولاد در چین قرار گرفته است. با افزایش قیمت ها در چین، بیلت در آسیا نیز افزایش یافته است.
افزایش قیمت بیلت آسیا درپی افزایش قیمت فولاد چینی

به گزارش می متالز، با افزایش قیمت فولاد چینی در هفته گذشته، علیرغم بی توجهی به خرید سهام به دلیل سطح بالای سهام در فیلیپین، منجر به افزایش قیمت پیشنهادی بیلت در بازار شده است. خریداران در تایلند و اندونزی همچنان از بازار خارج هستند. قیمت های پیشنهادی – که در هفته گذشته بیش از ۴۵۵-۴۶۰ دلار به ازای هر تن بود – در روزهای اخیر به بالاتر از ۴۷۰ دلار در هر تن رسیده است.

 

بیلت آسیا؛ بیلت ویتنامی (IF)

بیلت تولید شده در کوره القایی ویتنامی (IF) با قیمت ۴۷۲ دلار به ازای هر تن عرضه شد، در حالی که بیلت  (BF)  اندونزی با قیمت ۴۷۵ دلار به ازای هر تن در دسترس بود. پیشنهادات خریداران در مانیل همچنان دامنه دار بوده است، با این حال، در روزهای اخیر بیلت ۳sp ژاپنی با قیمت ۴۵۰ دلار در هر تن و بیلت ۵sp با قیمت ۴۵۵ دلار شنیده شده است.

ارزیابی روزانه صورت گرفته برای بیلت آسیا از نوع ۵sp وارداتی در جنوب شرقی آسیا ۴۵۵-۴۶۵ دلار به ازای هر تن سی اف آر بوده است. شنیده ها حاکی از آن است که چین اواخر هفته گذشته بیلت BF اندونزیایی را با قیمت ۴۶۵ دلار در هر تن سی اف آر خریداری کرده است، در حالی که شایعاتی مبنی بر معامله دیگری با قیمت ۴۷۰ دلار در هر تن وجود دارد. اما شنیده می شود پیشنهادات به چین بالاتر از ۴۹۰ دلار به ازای هر تن از هند و ۴۸۲ دلار به ازای هر تن از ویتنام بوده است.

 

بازار مانیل در حالت انتظار

برخی از فعالان بازار فکر می کنند قیمت بیلت آسیا در مانیل همچنان افزایش خواهد یافت و اگر کارخانه های فیلیپین تمایلی به مطابقت با قیمت های چین نداشته باشند، نمی توانند مواد زیادی را جذب کنند.

یک تاجر سنگاپوری گفت: ”صادقانه بگویم من فکر می کنم که سهامداران بازار مانیل در قیمت گذاری با چالش های زیادی روبرو هستند - در حال حاضر همه نگاه ها به چین معطوف است. دیر یا زود مانیل مجبور به افزایش موجودی و سهام می شود و توفان های اخیر حداقل تأثیر را داشتند.”وی افزود، اگرچه قیمت پیشنهادی ۴۷۲ دلار به ازای هر تن سی اف آر از ویتنام در حال حاضر از نظر فروشندگان “آرزو” است ، اما در حال حاضر هیچ پیشنهاد جایگزینی در بازار وجود ندارد.

یک تاجر ویتنامی گفت: “همه مواد به چین می رود – من فکر می کنم مانیل تلاش می کند تا اکنون که چین به بازار برگشته است، بیلت را با قیمت ۴۵۵ دلار بدست آورد.” منابع دیگر اظهار داشتند که بعید است مصرف کنندگان مانیل به این زودی ها مجدداً وارد بازار شوند.

یک تاجر در جنوب آسیا گفت:” پیشنهادات به دلیل شرایط بازار چین، بسیار متورم است. اما تقاضای واقعی در جنوب شرقی آسیا هنوز کم است. من تخمین می زنم که در فیلیپین تقاضا در حدود ۶۰-۷۰٪ در مقایسه با شرایط عادی است.” یک تاجر فیلیپینی گفت:” برای چند هفته آخر سال، شاید فقط یک کارخانه وجود دارد که می خواهد مواد را در فیلیپین خریداری کند.”

 

بیلت آسیا ؛ بیلت ۳sp در ژاپن

یک تاجر ژاپنی گفت که قیمت ۴۵۵-۴۶۰ دلار به ازای هر تن می تواند برای بیلت ۳sp ژاپنی قابل اجرا باشد ، اما ممکن است این برای مدت طولانی قابل اجرا نباشد.  تاجر ژاپنی گفت:” کارخانه های ژاپنی می خواهند منتظر بمانند، زیرا قیمت قراضه داخلی در حال افزایش است و فروش قراضه Kanto Tetsugen  فردا برگزار می شود. پس از آن ، آنها مذاکرات را دوباره آغاز می کنند.”

منابع ژاپنی به گفتند که انتظار افزایش قیمت در Kanto Tetsugen را دارند ، شاید تا ۲،۰۰۰ ین (۱۹ دلار) در هر تن افزایش یابد.  دو تاجر ویتنامی قراضه H2 را به طور میانگین با قیمت ​​۲۸۴۰۶ ین در هر تن در اکتبر خریداری کردند.

عناوین برگزیده