به گزارش می متالز، البته لامبورگینی تنها زیرمجموعهای نیست که فولکس واگن میخواهد از مدیریت آن دست بکشد و قرار است سهام این غول خودرویی در دیگر برند مطرح ایتالیایی یعنی دوکاتی نیز عرضه شود. دلیل اصلی این تصمیم خودروسازی فولکسواگن کاهش هزینههای مالی این شرکت در راستای تحقق استراتژی کوتاه مدت کادر مدیریتی جدید عنوان شده است.
در این استراتژی فولکس واگن با هدف به حداکثر رساندن سود مالی و عملیاتی خود به تدریج از تولید محصولات متفرقه خارج خواهد شد و تمرکز خود را روی تولید و توسعه خطوط تولید خودروهای الکتریکی خواهد گذاشت که تب استفاده از آنها اخیرا در اروپا و آمریکای شمالی بالا گرفته است. هربرت دیز- مدیرعامل فولکس واگن بدون تایید این خبر تنها گفته است که در حال بازبینی ساختارهای ایتالیایی خود هستیم. دیز در عین حال تاکید کرد که سرمایهگذاری فولکس واگن روی تکنولوژیهای مربوط به تجهیزات دیجیتالی و خودروهای الکتریکی شدیدا افزایش خواهد یافت تا جایی که قرار است این میزان تا پنج سال آینده به ۷۳ میلیارد یورو (۸۶ میلیارد دلار) برسد. مدیرعامل فولکس واگن در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: شرایط پیش آمده باعث خواهد شد تا امسال نتوانیم به تعهدات خود درخصوص کاهش تولیدات کربن دی اکسید جامه عمل بپوشانیم. وی همچنین نسبت به احیای تقاضا در بازار در سال آینده ابراز امیدواری کرد و افزود: پیشبینی ما این است که تا سال ۲۰۲۲ به شرایط قبل از شیوع ویروس کرونا بازگردیم.