تاریخ: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۴
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۱۴۳۹۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاونت حقوقی سازمان بورس:

آغاز مجازات متخلفان بورسی/ پرداخت جریمه نقدی ۲۱ مدیر متخلف

می متالز - معاونت حقوقی سازمان بورس از آغاز مجازات متخلفان بورس خبر داد و گفت: ۲۱ نفر از مدیران به دلیل تمرد از اجرا یا اجرای ناقص مقررات از تصدی سمت مدیریت در ناشران اوراق بهادار، نهاد‌های مالی و تشکل‌های خود انتظام به مدت ۶ ماه سلب صلاحیت شدند.
آغاز مجازات متخلفان بورسی/ پرداخت جریمه نقدی ۲۱ مدیر متخلف

به گزارش می متالز، جعفر جمالی درباره شرکت‌های متخلفی که به امر بازارگردانی نپرداخته‌اند، تصریح کرد: در ‌ادامه رسیدگی به پرونده‌های تخلفاتی مربوط به بازارگردانی و بازار سازی  به پرونده چهار ناشر رسیدگی شد که هر چهار شرکت در مرحله رسیدگی بدوی متخلف شناخته شدند.

وی با اشاره به سلب صلاحیت ۲۱ مدیر، گفت: این ۲۱ نفر به علاوه شخص حقیقی مدیران به پرداخت جریمه نقدی نیز محکوم شدند.

اخطار به ۳۱ حقوقی دیگر

معاونت حقوقی سازمان بورس تاکید کرد:  در ضمن به شرکت‌های – شخص حقوقی که به عنوان  ناشر به حساب می‌آیند  نیز اخطار کتبی ارسال شده که این محکومیت برای شرکت آنها  دارای آثار حقوقی است.

جمالی تصریح کرد: بدین ترتیب تعداد مدیرانی که به دلیل نبود اجرای مقررات بازار گردانی تاکنون متخلف شناخته شده‌اند به ۱۵۷ نفر رسیده که از این مجموع ۳۱ ناشر (شخص حقوقی نیز تاکنون) اخطار کتبی دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: از نظر سازمان بورس ازآنجایی‌که جرایم ناچیز هستند اگر  مدیران شرکت‌ها تا پایان یک هفته‌ای خود به نسبت به اخطارشان بی‌توجه باشند قطع به یقین تصمیم انضباطی برای آنها اتخاذ خواهد شد.

معاونت حقوقی سازمان بورس تصریح کرد: چنانچه عدم تمکین و تمرد  از مصادیق جرایم اقتصادی  و یا اخلال اقتصادی باشد، به قوه قضاییه  ارجاع خواهند شد تا در آنجا به پرونده آنها رسیدگی شود.

جمالی در پایان از دستگاه‌های حقوقی سازمان بورس درخواست کرد: هرچه سریع‌تر نسبت به پرونده افرادی که سلب مسوولیت می‌کنند بپردازد تا دوباره شاهد اُفت شاخص بازار سرمایه  و زیان سرمایه‌گذاران نباشیم.

عناوین برگزیده