تاریخ: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۶
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۱۴۴۰۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی شورای نگهبان در توئیتر نوشت:

آمادگی دولت برای فروش سهام ۴۰ هزار میلیارد تومانی صنایع بورسی

می متالز - سخنگوی شورای نگهبان از تایید مصوبه مجلس توسط شورای نگهبان خبر داد و اعلام کرد: دولت با توجه به مصوبه پرداخت یارانه۱۲۰ هزار تومانی تامین کالاهای اساسی به ۶۰ میلیون نفر، آماده فروش سهام ۴۰ هزار میلیارد تومانی چند صنعت بورسی شد.
آمادگی دولت برای فروش سهام ۴۰ هزار میلیارد تومانی صنایع بورسی

آمادگی دولت برای فروش سهام ۴۰ هزار میلیارد تومانی صنایع بورسی

به گزارش می متالز، عباسعلی کدخدایی با اعلام این خبر در توییتر اعلام کرد: طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی که هفته قبل با ایراد اصل ۷۵ مواجه شده بود، پس از انجام اصلاحات از سوی نمایندگان مجلس در جلسه شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مغایر شرع و قانون اساسی تشخیص داده نشد.

براساس این گزارش، طبق این مصوبه دولت باید تا پایان سال جاری اقدام به یارانه ۱۲۰ هزار تومانی خرید کالاهای اساسی به حدود ۶۰ میلیون نفر کند که شامل سه دهک اول از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی، رزمندگان معسر و افراد با درآمد کمتر از حداقل حقوق و دستمزد و مبلغ ۶۰ هزار تومان هستند .

منابع این یارانه حدود ۴۰ هزار میلیارد تومانی هم قرار است از بازار سرمایه و تکلیف دولت در فروش ۱۸ هزار میلیارد تومان از باقی‌مانده سهام پالایشگاه ها ، ۱۲ هزار میلیارد تومان شرکت‌های صنعتی مانند ایران خودرو و سایپا ، ۷ هزار میلیارد تومان بانک‌ها و بیمه‌ها و ۲.۸ هزار میلیارد تومان وصول اقساط سهام دولت تامین شود.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده