تاریخ: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۲
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۱۴۴۱۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کتاب «بورس بازی در نگاه شریعت» به کتابخانه سازمان بورس رفت

می متالز - در این کتاب با ارائه موضوع شناسی دقیقی از بورس بازی، تحلیل فقهی جامعی از شقوق مختلف بورس بازی ارائه شده است. این شقوق شامل بورس بازی با فرض عدم استفاده از رفتارهای مخربی چون دستکاری بازار و استفاده از اطلاعات نهانی، بورس بازی با فرض دستکاری بازار و بورس بازی با فرض استفاده از اطلاعات نهانی است.
کتاب «بورس بازی در نگاه شریعت» به کتابخانه سازمان بورس رفت

به گزارش می متالز، بورس بازی (سفته‌بازی) در سهام همواره یکی از موضوعات قابل توجه در بازار سرمایه بوده است. گاهی اوقات از واژه‌های نوسان‌گیری و سوداگری نیز برای معاملات بورس‌بازانه استفاده می‌شود و این واژه معمولاً در برابر سرمایه‌گذاری قرار می گیرد.

در بخشی از کتاب «بورس بازی در نگاه شریعت» می خوانیم: بورس بازی به معنای وارد شدن به تعاملات مالی پر ریسک به منظور سود بردن از نوسانات ارزش دارایی در کوتاه مدت است. در طول تاریخ بازارهای مالی همیشه سردرگمی و دوگانگی در برخورد با مفهوم بورس بازی وجود داشته است. از یک سود، بورس بازان را مقصران اصلی ایجاد حباب ها و نوسانات قیمتی شدید در قیمت ها می دانند و از سوی دیگر نقش بورس بازان را بخاطر افزایش نقدشوندگی، کارایی و ظرفیت تقبل ریسک در بازار مفید و ضروری می دانند.

کتاب «بورس بازی در نگاه شریعت» تالیف دکتر محمد توحیدی و دکتر سیدعباس موسویان توسط انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) و سازمان بورس در ۳۲۴ صفحه منتشر شده است.

این کتاب اخیراً به مجموعه کتاب های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است. این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه‌گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت.

ماحصل این تلاش گردآوری بیش از ۵۹۴۵ عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)،  ۴۹۸۶ عنوان کتاب فارسی، ۲۴۱۵ عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، ۶۴ عنوان نشریه تخصصی و ۶۴۱۶ عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزارهای نور شامل ۸۱ مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۴۰۸۳۱۹۱ تماس بگیرند.

آدرس کتابخانه: خیابان حافظ پایین تر از خیابان جمهوری نبش خیابان هاتف ساختمان بورس طبقه ۴.

عناوین برگزیده