تاریخ: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۳
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۱۴۴۲۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون ناشران و اعضا خبر داد:

آمادگی ۵ شرکت برای عرضه اولیه در بورس با تکمیل مدارک

می متالز - معاون ناشران و اعضا شرکت بورس از آمادگی 5 شرکت براس عرضه اولیه در بازار سرمایه خبر داد و گفت: هر شرکتی مدارک را کامل کند، زودتر به عرضه اولیه می‌رسد.
آمادگی ۵ شرکت برای عرضه اولیه در بورس با تکمیل مدارک

به گزارش می متالز، مجید نوروزی در خصوص آخرین وضعیت عرضه‌های اولیه سهام شرکت‌ها در بورس تهران به همفکران گفت: برای عرضه اولیه سهام شرکت فرآوری معدن اپال کانی پارس با سرمایه ۲ هزار میلیارد تومانی، مهم‌ترین مدرک باقی‌مانده گزارش ارزش‌گذاری است.

وی افزود: صورت جلسات مجامع دو دوره اخیر و روزنامه رسمی آنها، مجوز ثبت نزد سازمان بورس، پروانه فعالیت، تاییدیه نهاد ناظر و تعهدنامه ماده ۴۳ ارزش‌گذار از مدارک باقی‌مانده این شرکت برای عرضه اولیه هستند.

شرکت‌های آماده عرضه اولیه کدامند؟

این مقام مسوول درباره سایر شرکت‌های متقاضی ورود به بورس توضیح داد: پتروشیمی بوعلی سینا نیز در جریان عرضه قرار دارد و با ارائه تاییدیه نهاد ناظر و تعهدنامه ماده ۴۳ ارزش‌گذار آماده عرضه اولیه می‌شود. تامین سرمایه تمدن هم از دیگر شرکت‌هایی است که در حال طی مراحل است و برای عرضه اولیه باید آخرین صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای، پروانه بهره‌برداری، تاییدیه تغییرات هیات‌ مدیره و تعهدنامه ماده ۴۳ ارزش‌گذار را ارائه کند.

نوروزی ادامه داد: دو شرکت سرمایه‌گذاری مدیریت سرمایه مدار و صنعت غذایی کورش هم برای عرضه باید پروانه فعالیت و تاییدیه نهاد ناظر را ارائه کنند. سرمایه‌گذاری مدیریت سرمایه مدار باید نامه مدیریت، آخرین صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای، فهرست دعاوی حقوقی با اهمیت و شرکت‌های زیرمجموعه ، پروانه بهره‌برداری، تاییدیه تغییرات هیات‌ مدیره، تعهدنامه ماده ۴۳ حسابرس و تعهدنامه ماده ۴۳ ارزش‌گذار را نیز ارائه کند.

وی در خصوص زمان عرضه‌های اولیه گفت: هر زمان شرکت‌ها مدارک را تکمیل کنند در صف عرضه قرار می‌گیرند و هر شرکتی  مدارک را کامل کند، زودتر به عرضه اولیه می‌رسد.

عناوین برگزیده