تاریخ: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۱۶
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۱۴۴۶۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عامل دولت، بانک مرکزی و مجلس

تلاش برای بازگشت ۲۶ هزار میلیارد دلار ارز به اقتصاد کشور

می متالز - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تعامل مجلس با دولت و بانک مرکزی برای بازگرداندن ارزهای خارجی به کشور و همچنین وصول مطالبات ارزی خبر داد و گفت: با برگشت ٢۶ هزار میلیارد دلار ارز به اقتصاد کشور، قطعا تنظیم بازار با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.
تلاش برای بازگشت ۲۶ هزار میلیارد دلار ارز به اقتصاد کشور

تلاش برای بازگشت ۲۶ هزار میلیارد دلار ارز به اقتصاد کشور

به گزارش می متالز، محمدرضا پور ابراهیمی با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه تاکنون جلسات بسیاری برای این مهم برگزار شده و تعامل خوبی نیز شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون لیستی از اطلاعات در حوزه ارزهایی که هنوز به کشور بازگردانده نشده تهیه شده است، افزود: با ورود دستگاه قضا به این موضوع روند بازگرداندن ارزهای صادراتی به کشور تسریع خواهد شد.

۲۶ هزار میلیارد دلار ارز به اقتصاد کشور باید بازگردد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه در حال کمک به دولت برای ساماندهی وضعیت ارز هستیم، تصریح کرد: امیدواریم نتیجه این نوع تعاملات در بازار و نرخ ارز مشهود شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه بازگرداندن ارزهای خارجی به کشور در تعادل بخشی قیمت‌ها نتیجه محسوسی خواهد داشت، گفت: با ورود دستگاه قضا به این موضوع روند بازگرداندن ارزهای صادراتی به کشور تسریع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه نرخ ارز اکنون درگیر حباب قیمتی است، افزود: اگر مولفه‌های خارج از اقتصاد مانند تحریم و کرونا را مدنظر قرار دهیم بخش عمده‌ای از تلاطم‌های فعلی بازار خارجی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: تورم داخلی نیز در کشور در تلاطم‌های اخیر نرخ ارز اثرگذار بوده، ازاین‌رو تلاش مجلس و دولت کاهش هر چه بیشتر این نابسامانی‌ها به نفع بهبود وضعیت بازار است.

عناوین برگزیده