تاریخ: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۲
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۱۴۴۶۹۲
سرویس خبر : انرژی

روشنگری‌های صورت‌های مالی شش ماهه «شصفها»

می متالز - مدیرعامل شرکت پتروشیمی اصفهان در خصوص صورت‌های مالی شش ماهه این شرکت توضیحاتی ارائه داد.
روشنگری‌های صورت‌های مالی شش ماهه «شصفها»

به گزارش می متالز، اکبر ترکان گفت: با توجه به بند ۳ گزارش حسابرسی در خصوص صورت‌های مالی شش ماهه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال جاری، مجددا بررسی شد و اصلاحیه صورت‌های مالی در روز سوم آذرماه منتشر شد.

وی افزود: با توجه به بند ۱۰ گزارش حسابرسی، مغایرت موجودی کالای پایان دوره شش ماهه به دلیل ارسال محصول به کشور چین بوده است که با توجه به الزام قراردادی و روال فروش محصولات، صدور فاکتور فروش در زمان تحویل محصول به مشتری صادر می‌شود. به دلیل فرآیند طولانی ارسال محصول به کشور چین و بعد مسافت، فاکتور فروش در مهرماه صادر و سند حسابداری مربوطه در دفاتر ثبت شد.

ترکان در خصوص دلیل کاهش سرفصل حساب‌های دریافتنی و پرداختنی در صورت‌های مالی شش ماهه حسابرسی شده نسبت به صورت‌های مالی شش ماهه حسابرسی نشده سال ۹۹ گفت: حساب صندوق بازنشستگی و پس‌انداز کارکنان صنعت نفت در روز ۳۱ شهریورماه امسال در سرفصل حساب‌های دریافتی مبلغ ۵۴۶ میلیارد و ۹۷۶ میلیون ریال مانده بدهکار و همچنین در سر فصل حساب‌های پرداختی مبلغ ۵۵ میلیارد و ۲۶۳ میلیون ریال مانده بستانکار داشته است.

وی افزود: براساس پیشنهاد حسابرس محترم شرکت، مانده حساب‌های فوق تهاتر شده و مانده مربوطه به مبلغ ۸ میلیارد و۲۸۷ میلیون ریال در حساب‌های پرداختنی افشا شده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که در صورت‌های مالی میان دوره‌ای حسابرسی نشده منتهی به ۳۱ شهریورماه امسال اقلام فوق تهاتر نشده است.

عناوین برگزیده