تاریخ: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۵
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۱۴۴۷۲۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
توسط یکی از مراکز ایمنی سنجی اروپا:

محصول جدید سایپا امن‌ترین خودرو ملی شد/ یک گام برای مجوز فروش در اروپا

می متالز - محصول جدید سایپا با آزمایش موفق R۹۵ استاندارد ECE که یکی از ۶ جزء اصلی اخذ مجوز فروش در اتحادیه اروپا است، ایمن ترین خودروی ملی شناخته شد.
محصول جدید سایپا امن‌ترین خودرو ملی شد/ یک گام برای مجوز فروش در اروپا

به گزارش می متالز، سایپا اعلام کرد: محصول جدید شاهین و توسط یکی از مراکز ایمنی سنجی اروپا از آزمایش R95 استاندارد ECE سربلند و موفق بیرون آمد.

براساس این گزارش، آزمایش تصادف ECE R95 به این گونه اجرا می‌شود که خودروی مورد نظر ثابت است و جسمی متحرک به جرم 950 کیلوگرم (MDB EEVC=950Kg) با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت با زاویه 90 درجه‌ای به بخش کناری خودرو برخورد می کند. این آزمایش سلامت راننده (ES-2) را مورد بررسی قرار می دهد و با درنظر گرفتن برخی متغیرها و بررسی سازه پس از تصادف، اعتبارنامه ECE R95 به آن اعطا می شود.

آزمایش تصادف و تأییدیه ECE R95 یکی از 6 جزء اصلی برای اخذ مجوز فروش خودرو در اتحادیه اروپا است. در این آزمایش هم سایپا شاهین در نسخه پایه به یکی از مراکز ایمنی سنجی اروپایی رفته و توانسته استاندارد ECE R95 را بدست آورد.

حفظ تعادل هنگام ضربه، عدم شکست نقاط جوش و اتصال ستون ها، ثبات ستون افقی و سازه سقف، حفظ سلامت کامل ستون A و C، مهار صحیح نیروی وارد در نقطه R، امکان باز شدن درها پس از تصادف، سلامت سازه ضربه گیر داخل درها و جلوگیری از وارد شدن نیروی حداکثری به پا و پهلوی سرنشین، عدم شکست ستون افقی پایینی و... باعث شده شاهین حتی بدون داشتن کیسه های هوای کناری و پرده‌ای، استاندارد ارتقا یافته ECE R95 را بدست آورد و در جایگاه ایمن ترین خودروی ملی قرار بگیرد.

بنابراین گزارش، سایپا شاهین تأییدیه نهایی استاندارد ECE را بدست آورده و تا امروز دو آزمایش ایمنی آن بصورت رسمی منتشر شده است. در آینده نزدیک نتایج بخش های دیگر آزمایش شاهین بر مبنای ECE در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد