تاریخ: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۱۱
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۱۴۵۰۰۹

واکنش به پیشنهاد افزایش قیمت بلیت مترو

می متالز - سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نسبت به اعلام پیشنهاد افزایش قیمت بلیت مترو از سوی یکی از مسوولین واکنش نشان داد.
واکنش به پیشنهاد افزایش قیمت بلیت مترو

به گزارش می متالز، «علی اعطا» روز چهارشنبه در رشته توییتی در حساب توئیتر خود نوشت: در تنگناها و فشارهای اقتصادی بی سابقه امروز، باید با تامل بیشتر با مردم سخن گفت.

وی افزود: امروز دیدم پیشنهاد افزایش قیمت بلیت مترو تا پنج هزار تومان از زبان یکی از مسئولین، تیتر بسیاری از رسانه ها شده است.

وی گفت: فراموش نکنیم که مرجع تصویب قیمت حمل و نقل عمومی، پارلمان شهری متشکل از نمایندگان مردم درشورای شهر⁩ است، همان شورایی که اخیرا با افزایش قیمت بلیت ⁧مترو⁩ و ⁧اتوبوس⁩ مخالفت کرد.

اعطا تاکید کرد که در زمان تصویب نرخ ها، در صحن، در مخالفت با افزایش قیمت حمل و نقل عمومی صحبت کرده بودم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران روز گذشته در گفت‌وگویی تلویزیونی گفته بود:بهای واقعی و تمام شده بلیت مترو ۱۵ هزار تومان است اما شهروندان فقط هزار تومان پرداخت می‌کنند.

«سیدمناف هاشمی» در این گفت وگو  تصریح کرد: قیمت تمام شده بلیت مترو ۱۵ هزار تومان است یا باید قیمت واقعی بلیت را از مردم بگیریم که دولت مخالف آن است یا باید جبران شود و در بودجه سنواتی دولت سهمی برای توسعه مترو در نظر گرفته‌شود.

وی ادامه داد: ما نمی‌گوییم مردم ۱۵ هزار تومان بدهند اما می‌توان ۵ هزار تومان از آنها گرفت.

به گفته هاشمی، امروز شهروندی اگر بخواهد از منطقه یک به ۲۲ تهران با اسنپ یا تاکسی دربست برود باید ۵۰ هزار تومان بپردازد اما با مترو و اتوبوس با هزار یا ۱۲۵۰ تومان این مسیر را طی می‌کند.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده