تاریخ: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۲۵
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۱۴۵۴۱۲
سرویس خبر : انرژی

مذاکرات غیررسمی اوپک پلاس در آستانه نشست وزیران

می متالز - اوپک پلاس از مذاکرات غیررسمی آنلاین در امروز و پیش از برگزاری نشست رسمی وزیران در دوشنبه و سه شنبه هفته جاری خبر داد.
مذاکرات غیررسمی اوپک پلاس در آستانه نشست وزیران

به گزارش می متالز، اوپک پلاس امروز پیش از برگزاری نشست رسمی وزیران طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری، مذاکرات غیررسمی به صورت آنلاین خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، اوپک پلاس درباره تسهیل محدودیت عرضه از اول ژانویه (دی)مطابق با توافقی که در آوریل(فروردین) داشته اند در حال مذاکره هستند اما موج جدید شیوع ویروس کرونا و ضعیف شدن روند احیای تقاضا باعث شده این گروه گزینه تاخیر در افزایش تولید را بررسی کند.

الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه در دیدار فردا حضور خواهد داشت. وی تا اوایل ماه جاری وزیر انرژی روسیه بود و بر اجرای توافق کاهش تولید نظارت داشت.

این گروه که در حال حاضر تولید را ۷.۷ میلیون بشکه در روز محدود کرده قرار است، طبق برنامه تولید را در ژانویه به دو میلیون بشکه در روز معادل دو درصد  مصرف جهانی افزایش دهد.

به گفته تحلیلگران با نزدیک شدن به زمان نشست وزیران اوپک پلاس،ابهامات پیرامون تصمیم این گروه درباره سیاست تولید و آینده این تشکیلات افزایش پیدا کرده است.

موسسه انرژی اینتلیجنس اوایل ماه جاری با اشاره به اظهارات مقامات اماراتی آگاه از احتمال خروج امارات از اوپک خبر داد.اگرچه سهیل المزروعی وزیر انرژی امارات در واکنش به این اخبار اعلام کرد که عضو متعهد اوپک پلاس است اما این گمانه زنی ها به دلیل جایگاه امارات به عنوان سومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک و متحد نزدیک عربستان در منطقه خلیج فارس، مایه شگفتی برخی ناظران شد.

علی علاوی معاون نخست وزیر و وزیر دارایی عراق درباره خروج احتمالی امارات از اوپک و افزایش تولید نفت لیبی به ۱.۵ میلیون بشکه در روز، گفت: این دو موضوع، عوامل مختل کننده ای هستند که باید مورد رسیدگی اوپک قرار گیرند. بغداد در پذیرش روش سهمیه بندی کاهش تولید اوپک میان اعضای گروه، بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و سیاسی آنها، به تنگ آمده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده