تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۰
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۱۴۵۸۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس:

ضرورت ثبت‌نام در سامانه «سجام» برای حضور در مجامع و کسب سود

می متالز - رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار بر ضرورت ثبت‌نام در سامانه سجام تاکید کرد و گفت: افرادی که دارای سهام عدالت هستند باید ابتدا در سامانه سجام ثبت‌نام کرده، سپس سایر فعالیت‌های خود را برای انجام معاملات ادامه دهند.
ضرورت ثبت‌نام در سامانه «سجام» برای حضور در مجامع و کسب سود

به گزارش می متالز، وحید روشن‌قلب به توضیحاتی درباره برگزاری مجامع شرکت‌های سهام عدالت پرداخت و افزود: سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی برای حضور راحت‌تر در مجامع و کسب سود سهام‌شان ابتدا باید در سامانه سجام ثبت‌نام کنند تا اطلاعات هویتی و بانکی آنها ثبت شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی موظفند همزمان با مجامع حضوری شرکت‌ها، به صورت الکترونیکی و آنلاین همسو با آنها باشند، گفت: ثبت‌نام در سجام به آنها کمک می‌کند تا به طور غیرحضوری در جلسات اعمال رأی کنند و از این طریق در تصمیم‌گیری شرکت خود نقش داشته باشند.

تغییر آئین‌نامه و سهولت در کاندیداتوری هیات‌ مدیره شرکت‌های سهام عدالت استانی

رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: علاوه بر این موضوع، افرادی که صلاحیت کاندیداتوری برای هیات‌ مدیره دارند و سهام عدالت‌شان در اختیار خودشان است، هم می‌توانند برای عضو هیات‌ مدیره شدن شرکت‌های زیرمجموعه سهام عدالت اقدام کنند و به این ترتیب در صورت انتخاب، بر مسند این جایگاه خواهند نشست.

روشن‌قلب در ادامه به تغییر آئین‌نامه‌ها و سهولت در کاندید شدن افراد برای هیات‌ مدیره شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: بر اساس اطلاعات موجود، افراد چه از ابتدای تأسیس شرکت چه پس از بازگشایی نماد با خرید آن، در زمان مشخص شده می‌توانند کاندید شوند.

وی توضیح داد: در گذشته شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به عنوان هیات‌ مدیره انتخاب می‌شدند، اما ازآنجایی‌که روش اداره این شرکت‌ها نسبت به گذشته و بر اساس آیین‌نامه آزادسازی سهام عدالت تغییر کرده، به همه اشخاصی که شیوه غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند امکان کاندید شدن و اداره این شرکت‌ها داده می‌شود.

زمان تخصیص سهام عدالت بر اساس زمان‌بندی شهر زمان ثبت‌نام‌

رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: پیرو تعیین تکلیفی که درباره چگونگی سهامداری سهام عدالت اعلام شد، برخی افراد روش مستقیم را انتخاب کردند که به پرتفوی آنان اضافه شده و برخی دیگر روش غیرمستقیم را برگزیدند که سهامدار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت شدند.

روشن‌قلب تصریح کرد: زمان تخصیص سهام این گروه بر اساس زمان‌بندی شهر زمان ثبت‌نام‌شان انجام خواهد شد، باید به این نکته توجه کنند که ملاک اصلی شهر سکونت کنونی آنان نیست، بلکه شهری است که در زمان ثبت‌نام سهام عدالت یعنی سال ۸۷ درج کرده‌اند.

وی در پایان یادآوری کرد: قابلیت معامله سهام عدالت در اکثر استان‌ها فراهم شده و سهامدارانی که شیوه غیرمستقیم را انتخاب کردند می‌توانند خریدوفروش خود را انجام دهند، حتی افرادی که پیش از این خرید سهم نداشتند می‌توانند از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی اقدام به خرید سهم کنند.

عناوین برگزیده