تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۱۴۶۰۷۰
سرویس خبر : انرژی

سدها ۲ درصد نسبت به پارسال کاهش موجودی آب دارند

می متالز - آب موجود درمخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا هفتم آذرماه به ۲۴ میلیارد و ۶۸ میلیون متر مکعب رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش دو درصدی را نشان می دهد.
سدها ۲ درصد نسبت به پارسال کاهش موجودی آب دارند

به گزارش می متالز، تازه ترین گزارش دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می دهد موجودی آب سدهای کشور پارسال ۲۵ میلیارد و ۲۴ میلیون متر مکعب بود.

درصد پرشدگی سدها نیز از ابتدای سال آبی جاری تا هفتم آذر ماه درحالی به۴۹ درصد رسیده که پارسال در همین بازه زمانی ۵۰ درصد بود.

میزان ورودی آب به سدها از ابتدای سال آبی جاری تا هفتم آذر ماه سه میلیارد و ۹۲ میلیون متر مکعب گزارش شده که در مقایسه با ورودی مدت مشابه پارسال که چهار میلیارد و ۴۴میلیون متر مکعب بود کاهش  ۱۲درصدی را نشان می دهد.

خروجی آب از سدها نیز از ابتدای سال آبی جاری تا پایان هفته گذشته به رقم۶ میلیارد و ۴۲میلیون متر مکعب رسید و این درحالی است که پارسال این میزان هفت میلیارد و ۸۸ میلیون متر مکعب بود و نشان از کاهشی  ۱۹ درصدی دارد.

گزارش دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می دهد تا هفتم آذر ماه ۱۶ سد کشور بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد پرشدگی دارند

همچنین۲۸ سد بین ۷۰ تا ۹۰ درصد پرشدگی دارند .ظرفیت کل سدهای کشور ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب است.

عناوین برگزیده