به گزارش می متالز، این جتها که به نمادی از مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا در صنعت هواپیمایی تبدیل شدهاند، باعث ایجاد تنش در روابط این دو شرکت نیز شده بود. یک منبع آگاه در صنایع هوایی اروپا به رویترز گفت اکنون برای هر ۶ هواپیما خریدار پیدا شده است و آخرین آنها در این ماه تحویل داده میشود. ایرباس هیچ توضیحی در این خصوص نداده است. درحالی که ایرباس در تعامل با شرکتهای هواپیمایی برای برنامهریزی مجدد جهت تحویل سفارشها است، بهطور پیوسته میزان تحویل جتهای خود را نیز افزایش میدهد. شرکت هواپیماسازی ایرباس ماه گذشته اعلام کرد، تعداد بیشتری از هواپیماها که به دلیل بحران ناشی از شیوع همهگیری پس از تولید بدون مشتری مانده بودند را کاهش داده است. پیشبینی میشود که با تحویل سفارشهای شرکت هواپیمایی ایرآسیا به خریدار جدید، تحویل هواپیماهای این شرکت در ماه نوامبر از تولید سبقت گرفته و مازاد موجودی ایرباس بیشتر کاهش پیدا کند. این مقام آگاه اروپایی گفت: ایرباس، نسبت به سایر رقبای خود در این بخش که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفتهاند، از تقاضای بیشتری برای جتهای «ای۳۲۱نئو» خود برخوردار است و این هواپیما ارزش خود را بهطور گستردهای حفظ کرده است. ایرباس در نظر دارد تولید باریکپیکر و تکراهروی خود را افزایش دهد. «ای۳۲۱نئو» با دو مورد از بزرگترین مدلهای بوئینگ ۷۳۷ مکس رقابت میکند. هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس به دنبال دو حادثه که منجر به زمینگیر شدن آنها برای ۲۰ ماه شده بود هفته گذشته مجددا به آنها اجازه پرواز داده شد.