تاریخ: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۳۴
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۱۴۶۱۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش ۱۰۰ هزارتنی تولید سیمان در خوی

می متالز - همزمان با سال جهش تولید با نو آوری و ایجاد تنوع در محصولات تولیدی کارخانه سیمان شهرستان خوی، 100 هزارتن تولید این کارخانه افزایش یافت.
افزایش ۱۰۰ هزارتنی تولید سیمان در خوی

به گزارش می متالز، مدیرعامل کارخانه سیمان خوی در بازدید فرماندار از خطوط تولید این واحد گفت: علیرغم تحریم‌ها این واحد تولیدی با نوآوری در خطوط و ایجاد تنوع در محصولات همزمان با سال جهش تولید تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ هزار تن بیشتر تولید محصول داشته است.

وی ظرفیت تولید سالانه این کارخانه را ۱ میلیون تن اعلام کرد و افزود: با تولید نوع جدید سیمان ضد سولفات، متوسط مجموع محصولات تولیدی این واحد به ۷ نوع رسید و امکان صادرات محصولات این واحد تولیدی به خارج از کشور فراهم شد.

چاووشی مدیر کارخانه سیمان خوی نیز در این بازدید گفت: سیمان آهکی پرتلند، سیمان تیپ ۱ و ۲ و سیمان (N۵۰۰)، از دیگر محصولا تولیدی این واحد است ک با کیفیت مناسب و مطابق با استاندارد‌های جهانی با رویکرد صادرات تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

عباسی فرماندار خوی نیز دراین بازدید با تقدیر از تلاش‌های کارکنان این واحد تولید در شرایط سخت کرونایی و تحریم‌ها گفت: این کارخانه با تولید روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن انواع سیمان امکان اشتغال به بیش از ۴۰۰ نفر در شمال استان را فراهم کرده است.

وی افزود: با پیگیری‌های لازم تامین سوخت مازوت این واحد برای مواقع ضروری با همکاری مسوولان استانی برطرف شد.

این کارخانه برای بیش از ۵ هزار نفر بصورت غیر مستقیم در بخش حمل و نقل شغل ایجاد کرده است و علاوه برتامین نیاز‌های استان آذربایجان غربی بخشی از محصولات خود را به سایر استان‌ها ارسال می‌کند.

ظرفیت تولید سیمان در آذربایجان غربی با ۳ کارخانه سیمان فعال بیش از ۴ میلیون تن است.

عناوین برگزیده