تاریخ: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۴۰
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۱۴۶۲۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

عوامل تاثیرگذار بر بازار سرمایه

می متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار به آرامی به سمت شناسایی صنعت برتر حرکت می‌کند و شاهد رشد عمومی همانند گذشته نخواهیم بود.
عوامل تاثیرگذار بر بازار سرمایه

عوامل تاثیرگذار بر بازار سرمایه

به گزارش می متالز، هومن عمیدی درباره دلایل نوسان بازار اظهار کرد: دو طیف در بازار تفاوت فکری دارند، طیف نخست قیمت‌ها را ارزنده می‌دانند و مشغول خرید هستند و طیف دوم نگاه منفی و محتاطانه‌تر دارند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: به صورت سنتی در آذرماه بحث بودجه نیز وجود دارد و با توجه به وضعیت اقتصادی، حتما بودجه‌ای که در انتهای سال دولت آن را ارائه خواهد داد اهرم فشاری روی برخی صنایع و شرکت‌ها خواهد آورد.

وی گفت: به همین دلیل باید بررسی کرد گروه‌هایی که از این موضوع متاثر می‌شوند کدام گروه‌ها هستند و تکلیف درست را پس از رونمایی از بودجه و مشخص شدن ابعاد تاثیرگذاری عوامل ذکر شده در بودجه بر روی صنایع و شرکت‌ها بررسی کرد و نظر قطعی را درباره بازار ارائه کرد.

عمیدی با بیان اینکه تغییر قوانین نیز از دیگر دلایل نوسانی شدن بورس است، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت گذاری فولاد اصل بازار شده و سرمایه گذار زمانی که متوجه می‌شود وضعیت مشخص نیست ریسک نمی‌کند و اقدام به فروش می‌کند تا تعیین تکلیف صورت گیرد تا اقدام به خرید کند.

کارشناس بازار سرمایه درباره تاثیر لیدر‌ها بر بازار خاطرنشان کرد: "شستا" و خودرو نقدینگی زیادی جذب کردند و اگر نقدینگی متحرک برای آن‌ها ایجاد نشود هر کدام که وارد فضای افت و رکود هم گروه‌های خود را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: بازار به آرامی به سمت شناسایی صنعت برتر حرکت می‌کند و شاهد رشد عمومی همانند گذشته نخواهیم بود.

عناوین برگزیده