تاریخ: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۷
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۱۴۶۴۱۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

رکوردشکنی دوباره فولاد هرمزگان در آبان ماه/ کسب درآمد 66 هزار میلیارد ریالی «هرمز» در هشت ماه

می متالز - شرکت فولاد هرمزگان در آبان ماه سال جاری، با تولید 138 هزار و 226 تن اسلب فولادی، ضمن شکستن رکورد تولید ماهانه، یک گام دیگر به تحقق برنامه‌های سالانه خود نزدیک شد. همچنین این شرکت توانست 66 هزار و 417 میلیارد ریال در هشت ماه نخست سال جاری درآمد کسب کند که 75 درصد از مدت مشابه سال قبل بیشتر است.
رکوردشکنی دوباره فولاد هرمزگان در آبان ماه/ کسب درآمد 66 هزار میلیارد ریالی «هرمز» در هشت ماه

به گزارش می متالز، شرکت فولاد هرمزگان بار دیگر در سال جاری رکوردزنی کرد و توانست تولید ماهانه خود را ارتقا دهد. این شرکت در شهریور ماه سال جاری نیز یک رکورد دیگر از خود بر جای گذاشته بود. لازم به یادآوری است که شرکت فولاد هرمزگان برنامه افزایش تولید از طریق تغییر در کوره‌های قوس الکتریکی را با توجه به هدف دستیابی به ظرفیت تولید دو میلیون تن اسلب فولادی پیگیری می‌کند.

ازجمله رکوردهای تولید آبان ماه شرکت فولاد هرمزگان، رکورد تولید روزانه تختال به میزان ۶ هزار و ۳۱۱ تن در تاریخ ۲۷ آبان ماه 1399 است که این میزان در رکورد قبلی ۶ هزار و ۲۴ تن در تاریخ ۳۱ شهریور ماه 1398 بود. به این ترتیب، رشد 4 درصدی در رکورد تولید روزانه مشاهده می‌شود. رکورد دیگر شرکت فولاد هرمزگان، رکورد روزانه تعداد ذوب ریخته‌گری شده به میزان ۵۱ ذوب در تاریخ ۲۷ آبان ماه 1399 است. در حالی که رکورد قبلی، تعداد ۵۰ ذوب در تاریخ ۳۱ شهریور ماه 1398 بود. به این ترتیب، در شرکت فولاد هرمزگان، رکورد تعداد ذوب ریخته‌گری شده به میزان 2 درصد افزایش یافته است. در همین حال، شرکت فولاد هرمزگان توانسته است رکورد تعداد ذوب ریخته‌گری شده ماهیانه خود را به میزان یک هزار و ۱۷۰ ذوب برساند که رکورد قبلی این شرکت در این خصوص، یک هزار و ۱۵۸ ذوب در فروردین ماه 1397 بوده است. بنابراین فولاد هرمزگان در تعداد ذوب ریخته‌گری نیز رشد یک درصدی را تجربه کرده است.

لازم به ذکر است که شرکت فولاد هرمزگان بهینه‌سازی مصرف مواد اولیه را در دستور کار قرار داده و توانسته است در بخش مصرف الکترود گرافیتی در هفتمین دوره همایش جایزه بهره‌وری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) عنوان پروژه برتر را از خود کند.

 

کسب رکورد تولید اسلب

نمودار 1 نشان می‌دهد شرکت فولاد هرمزگان در هشت ماه نخست سال جاری توانست 957 هزار و 712 تن اسلب فولادی تولید کند. این میزان تولید هرچند کاهش 20 هزار تنی نسبت به مدت مشابه سال پیش را نشان می‌دهد اما طی دو تا سه ماه اخیر شاهد افزایش قابل توجه تولید «هرمز» بوده‌ایم و همان‌طور که بیان شد، این شرکت حتی دو مرتبه در شهریور ماه با تولید بیش از 137 هزار و 391 تن اسلب و در آبان ماه مجددا با تولید 138 هزار و 226 تن، رکورد تولید ماهانه خود را شکسته است. در عین حال، «هرمز» توانسته در هشت ماه ابتدایی سال جاری 141 هزار و 720 تن سایر محصولات فولادی را تولید کند. مجموع تولید فولاد هرمزگان در هشت ماه نخست سال جاری به یک میلیون و 99 هزار و 432 تن رسید.

فروش 898 هزار تنی اسلب

شرکت فولاد هرمزگان در هشت ماه نخست سال جاری توانست 898 هزار و 571 تن اسلب فولادی را در بازار به فروش برساند. همچنین این شرکت در هشت ماه ابتدایی سال جاری موفق به فروش 23 هزار و 721 تن سایر محصولات فولادی شد. مجموع فروش فولاد هرمزگان (اسلب و سایر محصولات) در هشت ماه اول سال جاری به 922 هزار و 292 تن رسید.

رشد 75 درصدی درآمد

در نمودار 3 مشاهده می‌شود که شرکت فولاد هرمزگان از محل فروش اسلب فولادی خود در بازار طی هشت ماه نخست سال جاری، توانست 65 هزار و 971 میلیارد و 525 میلیون ریال درآمد کسب کند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، 74 درصد رشد را نشان می‌دهد. «هرمز» توانسته بود طی هشت ماه ابتدایی سال قبل 37 هزار و 752 میلیارد و 875 میلیون ریال درآمد از محل فروش اسلب فولادی کسب کند.

همچنین این شرکت توانست طی هشت ماه اول سال جاری 446 میلیارد و 275 میلیون ریال از فروش سایر محصولات فولادی درآمد کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 127 درصد رشد داشته است. فولاد هرمزگان در سال قبل 196 میلیارد و 278 میلیون ریال درآمد از محل فروش سایر محصولات فولادی کسب کرده بود.

شرکت فولاد هرمزگان در هشت ماه نخست سال جاری توانست از محل فروش داخلی و صادراتی خود 66 هزار و 417 میلیارد و 800 میلیون ریال درآمد کسب کند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 75 درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در هشت ماه ابتدایی سال گذشته توانسته بود 37 هزار و 949 میلیارد و 153 میلیون ریال درآمد داشته باشد.

نمودار 4 نشان می‌دهد نرخ فروش اسلب فولادی «هرمز» در آبان ماه سال جاری 107 میلیون و 160 هزار ریال به ازای هر تن بوده است. همچنین میانگین نرخ فروش اسلب فولادی این شرکت در هشت ماه نخست سال جاری به 73 میلیون و 418 هزار ریال به ازای هر تن رسید.

عناوین برگزیده