تاریخ: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۳
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۱۴۶۴۶۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

تاخیر در تحویل، بیشترین شکایت از خودروساز

می متالز - معاون حقوقی گروه صنعتی ایران خودرو، از آغاز گسترده ثبت مالکیت اموال فکری این گروه خودروسازی در مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد.
تاخیر در تحویل، بیشترین شکایت از خودروساز

به گزارش می متالز، معاون حقوقی گروه صنعتی ایران خودرو، از آغاز گسترده ثبت مالکیت اموال فکری این گروه خودروساز در مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد و گفت: در تجاری‌سازی محصولات، تمامی قوانین و مقررات مرتبط با اموال فکری و همچنین توافقات قراردادی با شرکای تجاری داخلی و خارجی، کاملا رعایت می‌شود. مصطفی مظفری افزود: با توجه به حضور برند ایران خودرو در عرصه بین‌المللی با نام ایکو (IKCO) این شرکت تلاش داشته ضمن معرفی و ارتقای علائم، طرح‌های صنعتی و برندهای مختص به خود در فضای کاملا رقابتی بازار جهانی و بازار داخلی و صیانت از حقوق معنوی ایران خودرو، در راستای تجاری‌سازی برند و کسب منافع مادی و معنوی برای سازمان در آینده قدم بردارد.

وی در ادامه، تاخیر در تحویل خودرو به مشتریان را از محورهای اصلی طرح شکایت مشتریان از ایران خودرو به تعزیرات عنوان و خاطرنشان کرد: با افزایش تولید و اتخاذ سیاست‌های مناسب، از جمله ارسال اظهارنامه برای خودروهای غیر قابل تحویل به دلیل تحریم‌ها، برای تبدیل تعهدات و جایگزینی با سایر خودروهای قابل تحویل و تعامل و همکاری با سازمان تعزیرات، تعداد تعهدات معوق از سال گذشته تاکنون شیب بسیار نزولی داشته، به‌طوری که بخش اصلی دعاوی مشتریان نیز حل و فصل شده و بسیاری از پرونده‌ها در این بخش با رضایت مشتریان قبل از طرح در مراجع قضایی مختومه یا منجر به سازش در مراجع تعزیراتی شده است. وی طرح و دفاع از دعاوی بین‌المللی و حضور فعال در حوزه مشارکت‌های خارجی ایران خودرو را از سایر محورهای فعالیت‌های معاونت حقوقی این شرکت برشمرد و گفت: اولویت در این موضوعات، حل و فصل مسائل از طریق مذاکره، با رعایت صرفه و صلاح ایران خودرو است.

عناوین برگزیده