تاریخ: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۶
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۱۴۷۰۲۳
سرویس خبر : انرژی
شریعتی تشریح کرد:

دستاوردهای کمیسیون انرژی در ۶ ماه گذشته؛ از تعیین تکلیف استخدامی نیروهای وزارت نفت تا بررسی تشکیل وزارت انرژی

می متالز - سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، از تعیین تکلیف استخدام برخی از نیروهای وزارت نفت، تعیین اولویت‌های ۴ سال آینده کمیسیون انرژی و بررسی اصلاح ساختار وزارت نفت با هدف تشکیل وزارت انرژی به عنوان اقدامات مهم کمیسیون متبوعش در ۶ ماه گذشته یاد کرد.
دستاوردهای کمیسیون انرژی در ۶ ماه گذشته؛ از تعیین تکلیف استخدامی نیروهای وزارت نفت تا بررسی تشکیل وزارت انرژی

به گزارش می متالز، مالک شریعتی نیاسر در رابطه با عملکرد کمیسیون متبوعش در 6 ماه گذشته، گفت: علاوه‌بر نظارت‌های میدانی که دستاوردهای خوبی به همراه داشت به دنبال سوال از وزرا وضعیت استخدام برخی از نیروهای وزارت نفت، مشکلات پرنسل این وزارتخانه، معضل پیمانکاران صنعت آب و برق پیگیری شد و وزرا و مسئولان دستگاه ها موظف به حل این مشکلات شدند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی همچنین با توجه به تصویب کلیات طرح اصلاح موادی از قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی در کمیسیون انرژی در رابطه با این طرح، توضیح داد: این قانون امکان تنفس خوراک واحدهای پالایشگاه‌ها از محل سهم صندوق توسعه ملی و مطالبات ارزی صندوق از دولت و شرکت ملی نفت را فراهم می‌کند، پیش از این فقط امکان برداشت از سهم صندوق بود، اما اکنون از محل مطالبات نیز تامین می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: این طرح همچنین زنجیره ارزش صنایع پایین دستی را شامل تنفس خوراک می‌کند بدین معنی که اگر دارنده مجوز پتروپالایشگاه‌ها، خود یا شخص ثالثی قصد توسعه زنجیره ارزش را برای محصولات پایین دستی داشته باشد می‌تواند به تناسب محصولات واحد پایین دستی در بالادست از تنفس خوراک بیشتری برخوردار شود و این تشویقی برای توسعه زنجیره ارزش محصولات پتروپالایشی است.

وی به بازدیدهای نظارتی کمیسیون متبوعش و دستاوردهای آن‌ها در 6 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: ضمن بازدید از نیروگاه بادی میل نادر زابل و خط لوله انتقال گاز به زابل، بحث آبرسانی برای کشاورزی سیستان را پیگیری کردیم.

شریعتی همچنین افزود: در 6 ماه گذشته از پالایشگاه بندرعباس، ستاره خلیج فارس، طرح‌های توسعه‌ای مهر خلیج فارس و منطقه نفتی غرب ایلام نیز بازدید کردیم که در نتیجه این بازدیدها، تامین 70 کیلومتر خط لوله انتقال گاز به زابل نهایی شد و قرار است این خط لوله تکمیل شود و نیروگاه بادی میل نادر نیز به مرحله تولید برسد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: تعیین تکلیف استخدام برخی از نیروهای وزارت نفت، تعیین اولویت‌های 4 سال آینده کمیسیون انرژی، بررسی اصلاح ساختار وزارت نفت با هدف تشکیل وزارت انرژی از دیگر اقدامات مهم کمیسیون انرژی در 6 ماه گذشته است.

عناوین برگزیده