تاریخ: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۵
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۱۴۷۰۳۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل شرکت نیپک از اخذ گواهینامه پایه یک صلاحیت پیمانکاری در رشته صنعت و معدن خبر داد:

تسهیل در حضور شرکت نیپک در مناقصات EPC شرکت مس/ پیشرفت چشمگیر در اجرای مخازن ذخیره اسیدسولفوریک در منطقه ویژه رفسنجان

می متالز - علی‌رضا فردین‌نژاد مدیرعامل شرکت مهندسی، ساخت و فرآوری صنایع غیر آهنی (نیپک) گفت: در شش ماه اول سال 99، به پیشرفت‌های قابل‌توجهی در اجرای پروژه طراحی، تأمین و ساخت و اجرای مخازن ذخیره اسیدسولفوریک در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و همچنین پروژه تأمین و احداث کمپرسورهای ازت نیتروژن‌ساز فولاد مبارکه به‌عنوان اولین گام نیپک جهت ورود به سایر حوزه‌های صنایع آهنی دست یافتیم.
تسهیل در حضور شرکت نیپک در مناقصات EPC شرکت مس/ پیشرفت چشمگیر در اجرای مخازن ذخیره اسیدسولفوریک در منطقه ویژه رفسنجان

به گزارش می متالز به نقل از مس پرس، فردین‌نژاد با بیان این مطلب و با تأکید بر این‌که این اقدامات به‌رغم شرایط سخت اقتصادی کشور و تغییرات نرخ ارز، با سیاست‌گذاری مناسب و با حمایت دکتر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس محقق شد، اظهار داشت: همچنین پروژه جمع‌آوری و انتقال گازهای خروجی از کانورتورهای مجتمع مس سرچشمه که با حمایت و نگاه توسعه محور مدیران شرکت مس در دستور کار شرکت مهندسی نیپک قرارگرفته بود، در شش ماه نخست سال 99 به کارفرما تحویل شد.

وی افزود: این رویداد به‌عنوان یکی از دستاوردهای ارزشمند شرکت نیپک در زمینه حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی منطقه محسوب می‌شود.

فردین‌نژاد به تحقق برنامه‌ها و اهداف بودجه‌ای شرکت به‌رغم مشکلات اقتصادی موجود اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور در شش ماه نخست سال 99 و باوجود تغییرات مکرر نرخ ارز و تأثیر آن در هزینه‌های تمام‌شده پروژه‌های EPC، شرکت مهندسی نیپک توانست با اتکا به تجربیات، توانمندی‌های پرسنل و سیاست‌گذاری مناسب بیش از 60 درصد اهداف بودجه‌ای خود را محقق کند.

وی در ادامه با بیان اینکه نیپک به دنبال اجرای برنامه‌هایی برای افزایش بهره‌وری و سودآوری بیشتر است گفت: شرکت نیپک به‌منظور افزایش بهره‌وری و سودآوری، با پیاده‌سازی روشی سیستماتیک، نظام‌یافته و مبتنی بر خلاقیت و کار گروهی مصمم است ساختاری فعال و پویا برای حل مسائل، کاهش هزینه‌ها و بهبود عملکرد و کیفیت پروژه‌ها و فرآیندهای مهندسی ارائه کند.

فردین‌نژاد تصریح کرد: مصداق این موارد ایجاد ساز و کار مهندسی ارزش، انجام ارزیابی‌های اقتصادی بر روی پتانسیل‌های بالقوه موجود در صنعت مس و تنوع بخشیدن به خدمات قابل‌عرضه در کسب‌وکار صنایع جدید است که ضمن مشخص کردن نقشه راه ارائه خدمات، منجر به کاهش وابستگی به شرکت‌های خارجی و رسوب دانش در داخل کشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نیپک افزایش دانش نیروی انسانی و رشد بهره‌وری نیروی انسانی را یکی دیگر از اهداف شرکت عنوان کرد و اظهار داشت: رویکرد شرکت نیپک در حوزه مدیریت دانش، اشاعه دانسته‌ها و تجربیات متخصصان به‌عنوان اصلی‌ترین سرمایه معنوی صنعت کشور است؛ به‌نحوی‌که اهداف این ضرورت مدیریت مدرن، یعنی خلق به اشتراک‌گذاری و استفاده از دارایی فکری و مهارت‌ها در محل و زمان مناسب به‌درستی محقق شود.

وی ادامه داد: در این راستا شرکت نیپک به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین بازوهای مهندسی شرکت مس همواره درصدد بومی‌سازی دانش مربوط به فرآوری مواد معدنی در حساس‌ترین حوزه‌های این صنعت بوده و توانسته در نزدیک به سه دهه فعالیت خود در این صنعت دستاوردهای ارزشمندی ازجمله تدوین 4 چهارکتاب تخصصی شامل «طراحی واحدهای لیچینگ مس»، «طراحی مدارهای فرآوری مواد معدنی با نگرشی خاص بر کارخانه‌های فلوتاسیون مس»، کارخانه‌های اسیدسولفوریک، طراحی و عملیات واحد» و «مدارهای تغلیظ مولیبدن» را در کارنامه خود ثبت کند.

فردین‌نژاد بیان کرد: همچنین این شرکت به پشتوانه تجارب ارزنده کسب‌شده در انجام پروژه‌های تغلیظ و لیچینگ مس در سالیان گذشته و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان بین‌المللی در این زمینه ازجمله شرکت FLSMITH، MIN TEC و OUTOTEC اکنون توانسته است خود را زمره شرکت‌های صاحب فنّاوری و پیشرو در این زمینه معرفی ‌کند.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده