تاریخ: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۱
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۱۴۷۲۵۲
حضور جهانی کسب و کارهای آنلاین ایرانی دو برابر شد؛

۲۰ استارت آپ ایرانی در جیتکس ۲۰۲۰

می متالز - ​امسال ۲۰ استارت آپ ایرانی در جیتکس ۲۰۲۰ دوبی حاضر شده اند و ۲۹ شرکت هم پیشنهادات همکاری با شرکت های خارجی و سرمایه گذاری مشترک را بررسی می کنند.
۲۰ استارت آپ ایرانی در جیتکس ۲۰۲۰

به گزارش می متالز، نمایشگاه جیتکس 2020 از 16 آذرماه در فضایی بالغ بر 100 هزار مترمربع و با مشارکت بیش از 7 هزار شرکت از سراسر جهان کار خود را در دوبی آغاز کرد. این نمایشگاه هر سال در مهرماه برگزار می شد اما سال 2020، همه گیری بیماری کرونا، برگزاری آن را به تاخیر انداخت.

قابل ذکر است؛ در جیتکس 2019 حدود 4500 شرکت به نمایندگی از 140 کشور جهان حضور داشتند که در آن دوره تنها 10 شرکت دانش بنیان ایرانی توانستند محصولات و خدمات خود را معرفی کنند؛ اما اکنون این میزان حضور به بیش از دو برابر رسیده که می توان دلیل آن را رونق کسب و کارهای دیجیتال در دوران شیوع ویروس کرونا و مصرفی شدن خدمات مبتنی بر فناوری توسط عموم مردم دانست.

موسسه مکنزی نیز در گزارشی اعلام کرده است؛ با وجود همه گیری کرونا، سازگاری مشتریان و کسب وکارها با اقتصاد دیجیتال بیشتر شده به طوری که اقتصاد دیجیتال یک مسیر پنج ساله را در هشت هفته طی کرده و ساخت و استفاده استارت آپ های برگزاری وبینار، تسهیل دورکاری، تحویل مرسوله، سرگرمی و آموزش در این دوران به طور چشمگیری رونق گرفته است.

در حالی که همه گیری کرونا تشکیل نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات موسوم به جیتکس 2020 و فعالیت استارت آپ ها را در بازارهای مختلف با مشکلات متعددی مواجه کرده و حفظ سلامتی مردم دغدغه برگزارکنندگان و مشارکت کنندگان این نمایشگاه است،‌ محمدرضا طلایی رییس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق ایران گفت: با وجودی که همه پروتکل های بهداشتی در فضای تخصیصی رعایت می شود، اما محدودیت های ایجاد شده از سوی دولت امارات متحده عربی برای صدور ویزا طی یک ماه گذشته مانع از حضور کارشناسان شرکت های ایرانی در این رویداد نشد.

قابل ذکر است؛ نمایشگاه جیتکس 2020 در شرایطی برگزار می شود که بسیاری از نمایشگاه‌های بین المللی در سراسر جهان یا لغو شدند یا با استفاده از فن آوری‌های جدید به شکل مجازی برگزار شدند. محدودیت برگزاری نمایشگاه ها با توجه به همه گیری کرونا در ایران هم اعمال شده است.

عناوین برگزیده