تاریخ: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۷
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۱۴۷۴۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

احیای 22 واحد صنعتی راکد و غیرفعال در استان قم

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در هشت ماه نخست سال جاری 22 واحد صنعتی راکد و غیرفعال در استان، فعال شده و به چرخه تولید بازگشته است.
احیای 22 واحد صنعتی راکد و غیرفعال در استان قم

به گزارش می متالز، محمود سیجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت واحدهای صنعتی استان قم بیان کرد: در این استان دو هزار و 274 واحد صنعتی و صنایع معدنی و در کشور 73 هزار و 335 واحد صنعتی و صنایع معدنی وجود دارد و سهم استان نسبت به کل کشور در زمینه تعداد واحدهای صنعتی و صنایع معدنی 3.1 درصد است.

وی افزود: میزان اشتغال بخش صنعت و صنایع معدنی در استان 58 هزار و 724 نفر و میزان اشتغال بخش صنعت و صنایع معدنی در کل کشور 2 میلیون و 468 هزار و 529 نفر است، سهم استان قم به کل کشور در زمینه اشتغال در بخش صنعت و صنایع معدنی 2.4 درصد است.

سیجانی با اشاره به مهم ترین محصولات تولیدی استان قم تصریح کرد: انواع محصولات لاستیک، پلاستیک و صنایع پایین دستی پتروشیمی، چسب، کفش و دمپایی، مبلمان، سوهان، لامپ‌های کم مصرف، انواع موتورسیکلت، لوازم خانگی، قطعات خودرو، صنایع بسته بندی و صنایع معدنی از جمله آهک، سیمان، منگنز آهک و آجر نسوز از جمله مهم ترین محصولات تولیدی استان قم است.

وی خاطرنشان کرد: طی هشت ماه نخست سال جاری 22 واحد صنعتی راکد و غیرفعال در استان قم در زمینه تولید صنایع سلولزی، غذایی، کفش و دمپایی، فلزی، شیمیایی، صنایع معدنی و برق و الکترونیک با اشتغال 468 نفر و سرمایه ثابت 540 میلیارد تومان، فعال شده و به چرخه تولید بازگشته است.

عناوین برگزیده