تاریخ: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۲۸
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۱۴۷۵۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سودی ۱ ریالی تقدیم به سهامداران سهمی ۳۴.۰۰۰ تومانی:

"وملی" کلاه به گشادی کفش‌های ملی

می متالز - یکی از این شرکت‌های سرمایه‌گذاری، کاغذی و با پرسنل تنها ۱۱ نفره، شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی ملی با سود خالصی ۲۸ میلیون تومان در ۶ ماهه نخست است.
"وملی" کلاه به گشادی کفش‌های ملی

به گزارش می متالز، شرکتی ۱۱ نفره با اعلام سودی ۱ ریالی در ۶ ماهه نخست، باقیمتی بیش از ۳۴.۰۰۰ تومانی (آن‌هم درحالی‌که ماه‌های گذشته قیمت‌های ۸۲.۰۰۰ تومان را هم به ثبت رسانده بود) یکی از بزرگ‌ترین دستاورد‌های ورود سهامداران تازه‌وارد و ضعف مفرط نهاد‌های نظارتی و به‌ویژه هیات پذیرش شرکت بورس است.

یکی از این شرکت‌های سرمایه‌گذاری، کاغذی و با پرسنل تنها ۱۱ نفره، شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی ملی با سود خالصی ۲۸ میلیون تومان در ۶ ماهه نخست است.

مهم‌ترین عوامل درآمدی و سودآوری "وملی"، عملکرد شرکت کفش ملی و نیز درآمد غیرعملیاتی حاصل از اجاره دارایی‌های شرکت بوده اما نکته جالب و قابل‌تأمل در این مورد را می‌توان به ثبت عملکردی بسیار ضعیف شرکت کفش ملی در سال جاری اشاره داشت که این موضوع می‌تواند خیال سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی ملی از عدم تحقق سودی حتی در حدود ۱۰ تومانی به ازای هر سهم راحت کند.

بر اساس صورت‌های مالی ۶ ماهه منتشرشده کفش ملی این شرکت در عملکرد ۶ ماهه نخست خود تنها سود خالصی ۶۴۰ میلیون تومانی محقق کرده که این مبلغ به معنای تعدیل منفی ۹۰ درصدی این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

به نظر می‌رسد تجدیدنظر هیات‌های پذیرش و سازمان بورس در چگونگی پذیرش و یا خروج شرکت‌های کاغذی و بی‌کیفیت از بازار‌های بورس و فرابورس از ضروری‌ترین اقدامات سال جاری است.

عناوین برگزیده