به گزارش می متالز، یان هاولز- قائم مقام این برند با تایید این خبر گفته تمرکز هوندا از این پس روی تولید محصولات هیبریدی و الکتریکی خواهد بود و طبق هدفگذاریهای انجام شده قرار است در بازه زمانی هدفگذاری شده تا سال ۲۰۳۵، خودروهای بنزینی از خط تولید هوندا بهطور کامل کنار گذاشته شوند.هاولز همچنین با بیان اینکه رویکرد هوندا در کاهش تولید گاز کربن از خودروها مشخص است، از سرمایهگذاری بیشتر روی فناوریهای نوین با هدف کاهش آلایندگیهای محیطزیستی خبر داد.
اروپا یکی از اصلیترین بازارهای هدف هوندا محسوب میشود و طبق قوانین اتحادیه اروپا، از سال ۲۰۳۰ بیشتر خودروهای بنزینی حق تردد در سطح اتحادیه را نخواهند داشت. با این حال هزینه تولید و قیمت تمام شده خودروهای هیبریدی و الکتریکی هنوز بالاتر از خودروهای بنزینی است. هاولز با اشاره به این نکته افزود: خودروهای هیبریدی یک سوم تا ۵۰ درصد گرانتر از خودروهای بنزینی هستند و ممکن است برای بسیاری از مصرفکنندگان، خرید این خودروها دشوار باشد.
هاولز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به محدودیتهای موجود برای خودروهای هیبریدی نیز گفت: در مقایسه با خودروهای بنزینی هنوز خودروهای هیبریدی محدودیتهایی دارند و زیرساختهای لازم برای تولید این خودروها نیز گران هستند ، اما این خودروها نسل آینده خودروها را تشکیل میدهند و ما نیز باید در این مسیر حرکت کنیم. تا پایان سال ۲۰۱۹ حدود3درصد خودروهای اروپایی هیبریدی بودهاند ، اما محبوبیت این خودروها به شدت رو به افزایش است. بهصورت کلی کشورهای شمال و غرب اروپا مقاصد محبوبتری برای خودروهای هیبریدی در مقایسه با کشورهای شرق، مرکز و جنوب اروپا محسوب میشوند.