تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۰۶
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۱۴۸۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شرکت های بیمه به دلیل نوسان دلار باید افزایش سرمایه دهند

می متالز - مدیرعامل یکی از شرکت های بیمه با اشاره به اثر نوسانات نرخ ارز بر بازار بیمه، اعلام کرد شرکت های بیمه باید افزایش سرمایه بدهند.
شرکت های بیمه به دلیل نوسان دلار باید افزایش سرمایه دهند

به گزارش می متالز، علی‌رضا بیانیان مدیرعامل بیمه آرمان اظهار داشت: اولین اثر نوسانات نرخ ارز بر بازار بیمه این است که بیمه‌گران باید افزایش سرمایه بدهند. چرا که موجودی واحدهای تولیدی ممکن است با دلار ۳۸۰۰ تا ۴ هزار تومان یک‌گونه ارزیابی شود اما اگر بخواهیم ارزش روز را حساب کنیم باید با دلار۶۱۰۰ یا ۶۲۰۰ تومان و بالاتر ارزیابی کنیم.

وی افزود: نوسان نرخ ارز نه‌ تنها بر موجودی مواد اولیه کارخانه‌ها بلکه بر تمام دارایی‌های آنها نیز تاثیر می‌گذارد یعنی به‌صورت خودکار باید سرمایه بیمه شده در کارخانه‌ها افزایش پیدا کند. این اثرات در خصوص بیمه‌های باربری نیز مشهود است و نوسانات آن به‌شدت بر روی تعهداتی که در این رشته باید ایفا شود احساس می‌شود زیرا نوسانات دلار بر خودرو، بدنه، بیمه آتش‌سوزی کارخانه‌ها، بیمه‌های باربری، کالای وارد شده و مواد اولیه و کالاهای آماده عرضه تاثیر دارد.

بیانیان ادامه داد: نوسان نرخ ارز بر مواد اولیه اثر دارد و در نتیجه آن درصد بهره‌ای هم که سرمایه‌دار باید از آن ببرد تغییر می‌کند. زیرا وقتی کالا بخواهد عرضه شود دقیقا باید روی قیمت روز حساب شود. سرمایه‌دار برای آنکه بتواند منافع خود را حفظ بکند باید کالا یا خدمات را به ارزش روز و نه به قیمت تمام‌شده و نه به ارزش دفتری، بلکه به ارزش جایگزینی، محاسبه کند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین