تاریخ: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۰
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۱۴۸۱۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بانک مرکزی پاسخ گمرک را داد/ منبع آمار همتی کجاست؟

می متالز - درحالی گمرک اصرار دارد که تراز تجاری کشور منفی است و آمار اعلامی توسط رئیس کل بانک مرکزی را نادرست خوانده که بانک مرکزی اعلام کرد: آمار اعلامی رئیس کل مبتنی بر سامانه جامع تجارت است، ضمن آنکه آخرین آمار این سامانه نیز تراز تجاری را مثبت نشان می‌دهد.
بانک مرکزی پاسخ گمرک را داد/ منبع آمار همتی کجاست؟

به گزارش می متالز، عبدالناصر همتی در گفت‌وگوی ویژه خبری ضمن تشریح وضعیت تجارت کشور، صادرات غیرنفتی کشور را 26.5 میلیارد و واردات را 25 میلیارد دلار اعلام کرد و از تراز مثبت 1.5میلیارد دلاری هم گفت.

اظهارات رئیس کل بانک مرکزی درباره وضعیت تجارت کشور با واکنش گمرک همراه شد؛ سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد: آنچه گمرک به عنوان مرجع بیان آمار تجارت خارجی کشور ،در خصوص تجارت 8ماهه اعلام کرده، صادرات 21 میلیارد و 448 میلیون دلاری و واردات 23 میلیارد و 132 میلیون دلاری است که تراز کشور در این مدت نه تنها مثبت نیست بلکه منفی یک میلیارد و 684 میلیون دلار است. 

روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به گمرک اما در پیامی توییتری اعلام کرد: آمار اعلامی صادرات و واردات توسط ریاست کل در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما، مبتنی بر اطلاعات سامانه جامع تجارت تا تاریخ 16 آذرماه 99 است. این سامانه منبع رسمی آمار تجارت خارجی است.

عناوین برگزیده