تاریخ: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۰۶
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۱۴۸۲۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بنیاد علوی ۳۰۰ میلیارد ریال در خلخال سرمایه‌گذاری می‌کند

می متالز - فرماندار خلخال گفت: بنیاد علوی ۳۰۰ میلیارد ریال در زمینه گردشگری ،کشاورزی، دامداری، آبزی‌پروری و معادن این شهرستان سرمایه‌گذاری می‌کند.
بنیاد علوی ۳۰۰ میلیارد ریال در خلخال سرمایه‌گذاری می‌کند

به گزارش می متالز، فریدون بابایی روز شنبه در نشستی با نمایندگان بنیاد علوی با اشاره به ظرفیت‌های خلخال برای سرمایه‌گذاری اقتصادی اظهار کرد: انجام مطالعات و اکتشاف اولیه از زون معدنی این شهرستان حاکی از وجود انواع فلزهای قیمتی همچون طلا، مس، منیزیوم و انواع خاک‌های صنعتی در مناطق مختلف این شهرستان است که ورود بنیاد علوی به سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها می‌تواند اقتصاد منطقه را متحول کند.

وی اضافه کرد: اعتبارات منظور شده استانی به مناطق محرومی همچون خلخال هرگز جوابگوی اجرای طرح‌های عمرانی شهرستان نبوده و نیمه‌کاره رها شدن بیش از ۲۰۰ طرح و پروژه عمرانی در سالیان گذشته تایید این واقعیت است.

او با اشاره به اینکه شهرستان خلخال تنها منطقه دارای سند توسعه در بین شهرستان‌های استان اردبیل است، گفت: این سند در مرحله عملیاتی بوده و با اجرای آن بسیاری از مسائل و مشکلات منطقه برطرف و راه برای توسعه فراهم خواهد شد.

فرماندار خلخال تشریح کرد: در این سند تمام محورهای توسعه و رونق اقتصادی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت و گردشگری مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و با تصویب آن در مرکز استان بزودی اجرایی خواهد شد. 

او با بیان اینکه در سال‌های ۸۵ تا ۱۳۹۵ بیش از ۳۲ هزار نفر از این شهرستان مهاجرت کردند، افزود: در بسیاری از مواقع اجرای پروژه‌های عمرانی زیرساختی از جمله راه‌های ارتباطی نمی‌تواند مانع از مهاجرت افراد جویای کار از این منطقه به مناطق دیگر کشور شود.

وی اظهارداشت: وجود محرومیت در خلخال موجب شده تا بیش از ۱۰ درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش نهادهای حمایتی باشند و هرگونه سرمایه‌گذاری اقتصادی از سوی نهادهایی همچون بنیاد علوی در این منطقه محرومیت را کاهش خواهد داد.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

عناوین برگزیده