تاریخ: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۷
بازدید: ۴۸۴
کد خبر: ۱۴۸۳۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آغاز ترخیص کامیون‌های وارداتی دست دوم

می متالز - گمرک ایران بخشنامه مجاز بودن ترخیص کامیون‌های دست دوم وارداتی را با هماهنگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به کلیه گمرکات اجرایی کشور ابلاغ کرد.
آغاز ترخیص کامیون‌های وارداتی دست دوم

به گزارش می متالز، پس از آنکه وزیر راه و شهرسازی طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور، خواهان موافقت وی با ترخیص کامیون‌های وارداتی دست دوم (زیر ۳ سال ساخت) اروپایی و کره‌ای و ژاپنی که در انبارهای گمرکات کشور دپو شده‌اند، شد، رئیس‌جمهور نیز بلافاصله با درخواست وی موافقت کرد و به وزیر صمت دستور داد با ترخیص آنها موافقت کند.

پس از موافقت وزارت صمت با ترخیص کامیون‌های دست دوم وارداتی که در سامانه جامع تجارت، ثبت سفارش واردات شده بودند، گمرک و سازمان راهداری نیز با یکدیگر توافق کرده‌اند که به ازای هر یک دستگاه کامیون فرسوده که گواهی اسقاط دریافت کرده باشد، یک دستگاه کامیون دست دوم زیر ۳ سال ساخت از انبارهای گمرکات ترخیص شوند.

صدرالله بمانا مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در امور نوسازی ناوگان عمومی حمل و نقل نیز دو هفته قبل از موافقت رئیس‌جمهور با درخواست وزیر راه برای ترخیص حدود ۲ هزار دستگاه کامیون مانده در انبارهای گمرک خبر داده بود.

کارشناسان بازار خودرو معتقدند با اجرای طرح واردات کامیون‌های دست دوم اروپایی، علاوه بر آنکه مشکل کمبود کامیون نوساز و شبه‌نوساز در کشور تا حدودی برطرف می‌شود، مصرف سوخت نیز کاهش یافته و قیمت کامیون‌های فرسوده که در حال حاضر به دلیل کمبود خودروی سنگین نجومی شده، به شدت افت خواهد کرد.

عناوین برگزیده