تاریخ: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۹
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۱۴۸۴۵۷
سرویس خبر : انرژی
در جلسه امروز،

مجلس با افزایش فروش نفت خام به پالایشگاه‌ها موافقت کرد

می متالز - نمایندگان مجلس شورای اسلامی، صبح امروز ۲۳ آذرماه؛ با اتخاذ تمهیدات لازم جهت ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای افزایش فروش نفت خام، گاز و میعانات گازی به پالایشگاه‌ها از طریق اعطای تنفس خوراک موافقت کردند.
مجلس با افزایش فروش نفت خام به پالایشگاه‌ها موافقت کرد

به گزارش می متالز، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور، با ماده ۸ این طرح موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه، تنظیم، تدوین و ابلاغ شاخص‌هایی متضمن رعایت عدالت در پرداخت تسهیلات بین استان‌ها بر اساس آئین‌نامه مصوب هیئت وزیران.

در ادامه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۴۳ رأی موافق، ۵۷ رأی مخالف و ۵ ممتنع از مجموع ۲۵۲ نماینده حاضر در جلسه با پیشنهاد مالک شریعتی درباره ماده ۹ طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور موافقت کردند.

بر اساس پیشنهاد شریعتی، ماده (۹) به شرح زیر اصلاح شد:

تمهیدات لازم جهت ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای افزایش فروش نفت خام، گاز و میعانات گازی به پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و پتروپالایشگاه‌های داخل از طریق اعطای تنفس خوراک و کاهش تدریجی صادرات با استفاده از ظرفیت بخش‌های غیردولتی، شرکت‌های دانش بنیان و ابزار بازار سرمایه و همچنین پیش‌بینی ردیف مستقل در بودجه سنواتی برای کلیه منابع حاصل از عرضه داخلی نفت خام، گاز و میعانات گازی.

عناوین برگزیده