به گزارش می متالز، خیرالله خادمی در جریان بازدید از آزادراه شیراز – اصفهان افزود: این پروژه هماینک در تمام هفت قطعه آن به طور میانگین از ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
او ادامه داد: به جز قطعه هفت، پیشرفت فیزیکی ۶ قطعه نخست این پروژه ۲۲۵ کیلومتری بالای ۹۰ درصد است و تنها قطعه هفت است که عقب تر از سایر قطعهها است.
وی، علت عقبتر بودن میزان پیشرفت فیزیکی قطعه هفت را سنگین بودن عملیات خاکبرداری و وجود معارضین در مسیر و از لحاظ زمانی دیر شروع شدن عملیات اجرایی این قطعه دانست.
معاون وزیر راه و شهرسازی و و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، از مسئولان استان فارس خواست که در تسریع رفع معارضین در این قطعه کمک کنند و معارضین نیز همکاری لازم را داشته باشند و به محض تامین نقدینگی حق و حقوق آنها پرداخت خواهد شد.
خادمی گفت: امیدواریم با یک برنامه اجرایی جبرانی در قطعه هفت عملیات اجرایی تسریع شود.
آزادراه شیراز- اصفهان یکی از مهمترین پروژههای ملی به شمار می رود که کلنگ احداث آن در سال ۸۹ به زمین خورد. این پروژه پس از بهرهبرداری، حدود ۱۱۰ کیلومتر مسیر شیراز- اصفهان را کاهش میدهد که مساوی با کاهش ۱۲۰ دقیقهای زمان سفر نسبت به مسیر قبلی است.