تاریخ: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۷
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۱۴۸۵۰۹
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر:

سهم صنایع دریایی استان بوشهر از تسهیلات طرح‌های پیشران مشخص شود

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت درآمد و اشتغال‌زایی مناسب صنایع دریایی در استان بوشهر باید سهم این بخش از تسهیلات ویژه طرح‎های پیشران صنعتی مشخص شود.
سهم صنایع دریایی استان بوشهر از تسهیلات طرح‌های پیشران مشخص شود

به گزارش می متالز، سید حسین حسینی با بیان این مطلب، افزود: صنایع دریایی استان بوشهر جای رشد و پیشرفت زیادی دارد و همین امر می‎طلبد نگاه به این بخش به صورت ویژه محقق شود.

وی بیان کرد: در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور مقرر شده ۲۵۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای طرح‎های پیشران صنعتی تسهیلات پرداخت شود که این میزان چون به صورت گلوبال تعریف شده به طور معمول مورد استفاده صنعت نفت قرار می‎گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: انتظار می‎رود با توجه به اولویت تعریف شده برای توسعه صنایع دریایی حداقل ۱۰۰ و یا ۵۰ میلیون دلار آن به حوزه صنایع دریایی اختصاص یابد.

حسینی اضافه کرد: در شورای عالی صنایع دریایی که وزیران مختلفی از جمله صنعت، معدن و تجارت، دفاع و تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور دارند طرح تحول صنایع دریایی مصوب شده که این طرح بیشتر هدف آن استان‌های بوشهر، خوزستان و هرمزگان است.

وی ادامه داد: جامعه هدف این طرح از یک طرف شرکت ملی نفت و در طرف دیگر واحدهای کشتی سازی مانند شهید محلاتی، صدرا، ناخدای جزیره و سایر واحدهای کشتی سازی و سفارش دهنده به آنها نیز شرکت ملی نفت و سازمان بنادر و شیلات برای بحث‌های خدماتی و پشتیبانی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: برای کاهش وابستگی به شرکت‌های کشتی‌سازی و کشتیرانی خارجی که هزینه زیادی برای کشور به دنبال دارد باید توسعه صنایع دریایی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حسینی گفت: صنایع دریایی صنعتی اشتغالزا است که با توجه ظرفیت استان بوشهر باید حمایت از آن مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی یادآور شد: قانون تامین اعتبار موردنیاز صندوق توسعه صنایع دریایی حدود ۱۲ سال است مصوب شده ولی در این بازه زمانی تنها ۲۵ میلیون دلار به آن تزریق شده‌است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: نرخ تسهیلات یاد شده نیز بین ۲ تا ۶ درصد است که با توجه به ظرفیت استان بوشهر باید افزایش اعتبار آن از سوی مجمع نمایندگان این استان مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

عناوین برگزیده