تاریخ: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۸
بازدید: ۳۴۳
کد خبر: ۱۴۸۶۲۲
سرویس خبر : انرژی

کاتالیست های HTSC پالایشگاه اصفهان بارگیری می شود

می متالز - شرکت پالایش نفت اصفهان در جهت حمایت از ساخت ایران، کاتالیست های HTSC مورد نیاز واحد های هیدروژن خود را از یک شرکت ایرانی و دانش بنیان گسترش فناوری خوارزمی خریداری کرده است.
کاتالیست های HTSC پالایشگاه اصفهان بارگیری می شود

به گزارش می متالز، رئیس تدارکات کالای شرکت پالایش نفت اصفهان با اعلام  این خبر گفت: کاتالیست HTSC در واحدهای تولید هیدروژن صنایع پالایشگاهی برای تبدیل CO به CO2 و افزایش خلوص هیدروژن استفاده می شود.
مسعود متولی با بیان اینکه کاتالیست های این واحدها هر 3 الی 4 سال خریداری و جایگزین می گردد، افزود: تا سال 1393 این نوع کاتالیست در داخل کشور تولید نمی شد، اما پس از آن مطالعات تولید کاتالیست در ایران آغاز شد و در نهایت  سال 1398 قراردادی با شرکت گسترش فناوری خوارزمی مبنی بر تولید و تحویل دهی کاتالیست های شیفت دما بالای واحد هیدروژن پالایشگاه اصفهان را که یکی از مدرن ترین پالایشگاه های کشور است، منعقد شد و تولید این محصول به صورت رسمی در کشور میسر گردید.
 وی هزینه تولید کاتالیست را 2/4 یورو برای هر کیلوگرم اعلام کرد و  ادامه داد: این در حالی است که در سال های پیش تر یعنی سال 93 که قیمت ارز کمتر بود، این نوع کاتالیست از شرکت SUD-CHEMIE هندوستان با قیمت 68/4 یورو برای هر کیلوگرم خریداری شده بود.
متولی با تأکید بر اینکه کاتالیست HTSC با همکاری و مشورت گروه های  عملیات تولید و مهندسی پالایش شرکت پالایش نفت اصفهان و شرکت گسترش فناوری خوارزمی تولید گردیده، تصریح کرد: کاتالیست مورد نظر در مرداد ماه 1399 به شرکت پالایش نفت اصفهان تحویل داده شده  و انشاا... در تعمیرات اساسی واحدهای هیدوژن که اردیبهشت سال آینده انجام خواهد شد بارگیری می گردد.

منبع: نفت ما
عناوین برگزیده