تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۴
بازدید: ۳۲۸
کد خبر: ۱۴۸۹۱۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
فیروزی مطرح کرد:

نوسازی بافت‌های فرسوده در انتظار تأمین اعتبار؛ برنامه مجلس برای افزایش اعتبارات بازآفرینی شهری در بودجه ۱۴۰۰

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ باید اعتبارات قابل قبولی را برای اجرای طرح بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده در نظر می گرفت، البته مجلس نسبت به افزایش اعتبارات این حوزه پافشاری خواهد کرد.
نوسازی بافت‌های فرسوده در انتظار تأمین اعتبار؛ برنامه مجلس برای افزایش اعتبارات بازآفرینی شهری در بودجه ۱۴۰۰

به گزارش می متالز، رحمت الله فیروزی پوربادی با اشاره به عملکرد دولت در اجرای طرح بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده، گفت: به نظر می رسد که طرح بازآفرینی شهری تاکنون پیشرفت قابل قبولی نداشته است، به طور مثال در شهرهای نطنز، بادرود و قمصر، اعتبارات مربوط به این طرح و نوسازی بافت فرسوده هنوز اختصاص داده نشده است.

رحمت الله فیروزی پوربادی

نوسازی بافت‌های فرسوده در انتظار تأمین اعتبار از سوی دولت

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم در شرایط کنونی برای نوسازی بافت های فرسوده و ناپایدار خود در انتظار تأمین اعتبارات و ارائه تسهیلات مذکور هستند، از این رو امیدوارم هر چه سریع تر این منابع اعتباری تأمین شود.

 

بازآفرینی شهری در ادوار مختلف جزء مسائل مورد توجه دولت ها نبوده است

وی گفت: این یک واقعیت است که در ادوار مختلف، بحث بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده جزء اولویت ها و مسائل مورد توجه دولت ها نبوده است و امروز نیز توجه چندانی به این مسئله نمی شود.

 

نوسازی بافت فرسوده یکی از الزامات اساسی در عرصه مدیریت شهری و شهرسازی است

فیروزی پوربادی ادامه داد: نوسازی بافت فرسوده یکی از الزامات اساسی در عرصه مدیریت شهری و شهرسازی است، زیرا زندگی جمعیت های گسترده در بافت های ناپایدار بسیار خطرناک بوده و در صورت بروز بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، آسیب های بسیاری به مردم در این مناطق وارد می شود.

 

برنامه مجلس برای افزایش اعتبارات بازآفرینی شهری در لایحه بودجه 1400

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت در لایحه بودجه 1400 باید اعتبارات قابل قبولی را برای اجرای طرح بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده در نظر می گرفت، البته مجلس نسبت به افزایش اعتبارات این حوزه پافشاری خواهد کرد.

چندی پیش معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری کشور اعلام کرد که ۲۰ میلیون نفر در کشور در بافت‌های فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و تاریخی زندگی می‌کنند.

عناوین برگزیده