تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۳۵
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۱۴۸۹۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسینی در تشریح مفاد لایحه بودجه سال ۱۴۰۰:

جای خالی کاهش معافیت‌های مالیاتی در سال آینده/۷۵ درصد از کل اعتبارات جاری صرف پرداخت حقوق و مزایا می‌شود

می متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: اعتبارات جاری در لایحه بودجه ۱۴۰۰، حدود ۴۶ درصد افزایش یافته و از طرفی ۷۵ درصد از کل اعتبارات جاری( ۶۳۷ هزار میلیارد تومان) صرف پرداخت حقوق و مزایای کارمندان می شود.
جای خالی کاهش معافیت‌های مالیاتی در سال آینده/۷۵ درصد از کل اعتبارات جاری صرف پرداخت حقوق و مزایا می‌شود

به گزارش می متالز، سید البرز حسینی درباره ابعاد لایحه بودجه سال 1400، گفت: سقف بودجه کشور در لایحه بودجه 1400، حدود 2436 هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته حدود 20 درصد افزایش داشته است.

سید البرز حسینی

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رقم بودجه عمومی حدود 930 هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال 99 حدود 43 درصد افزایش داشته که اگر این اعتبارات در سال آتی محقق نشود، کشور با مشکلات اقتصادی بسیاری درگیر خواهد شد.

حسینی گفت: از طرفی بر اساس لایحه بودجه 1400، درآمد نفتی کشور در سال آتی حدود 250 درصد افزایش خواهد داشت که این مسئله نشان دهنده افزایش اتکای بودجه کشور به درآمدهای نفتی است. همچنین حدود 70 هزار میلیارد تومان درآمد از محل فروش اوراق سلف نفتی پیش بینی شده است که به نظر نمی رسد این میزان تولید و درآمدهای حاصل از آن محقق شود.

 

جای خالی کاهش معافیت و ایجاد پایه های جدید مالیاتی در بودجه 1400

وی با بیان اینکه حدود 25 درصد از بودجه کل کشور در سال 1400 متکی به درآمدهای نفتی است، گفت: از طرفی درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه حدود 21 درصد افزایش داشته است با این روند نباید شاهد کاهش معافیت های مالیاتی، ایجاد پایه های جدید مالیاتی و کاهش فرارهای مالیاتی باشیم. همچنین درآمد 225 هزار میلیارد تومانی از محل واگذاری دارایی های سرمایه ای پیش بینی شده که نشان دهنده افزایش 110 درصدی درآمدها از این محل است.

حسینی ادامه داد: درآمدهای حاصل از فروش اموال منقول و غیرمنقول در لایحه بودجه 1400، حدود 25 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به عملکرد قانونی سال 99 حدود 50 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: همچنین اعتبارات جاری در لایحه بودجه 1400، حدود 46 درصد افزایش یافته و از طرفی 75 درصد از کل اعتبارات جاری( 637 هزار میلیارد تومان) صرف پرداخت حقوق و مزایای کارمندان می شود.

 

افزایش 70 درصدی کمک اعتباری دولت به صندوق های بازنشستگی

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه بر اساس لایحه بودجه سال 1400، کمک اعتباری دولت به صندوق های بازنشستگی بیش از 70 درصد رشد داشته است، افزود: با بررسی تمام محورهای لایحه بودجه مشخص می شود که لایحه مذکور قابل تحقق نیست.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: مشخص است که بودجه بر اساس رفع تحریم ها و گشایش اقتصادی با اتکا به نگاه به خارج و مذاکرات تدوین شده، حال اگر این بودجه از سوی مجلس تصویب شود، یعنی ما این نگاه را تأیید کرده ایم. لذا نیاز است که مجلس در این حوزه تلاش بیشتری برای بررسی لایحه صورت دهد.

عناوین برگزیده