تاریخ: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۰۶
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۱۴۸۹۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در حاشیه بازدید وزیر صمت از خطوط تولید ذوب آهن

رفع مشکلات تامین مواد اولیه کارخانه ذوب آهن اصفهان با همکاری ایمیدرو

می متالز - با همکاری کارخانه ذوب آهن و ایمیدرو، مشکلات تامین مواد اولیه این کارخانه به زودی مرتفع می‌شود.
رفع مشکلات تامین مواد اولیه کارخانه ذوب آهن اصفهان با همکاری ایمیدرو

به گزارش می متالز، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از خط تولید ریل ملی، تولید و خودکفایی ریل مطابق با آخرین استاندارد‌های جهانی را از دستاورد‌های بزرگ کارخانه ذوب آهن اصفهان دانست و گفت: با تشکیل کمیته‌ای تخصصی با همکاری ذوب آهن و ایمیدرو مشکلات تامین مواد اولیه این کارخانه به زودی مرتفع می‌شود.
علیرضا رزم حسینی با انتقاد از واگذاری مجوز‌ها و صنایع فولادی به برخی از افراد غیر متخصص در حوزه صنعت فولاد افزود: مبارزه با فساد و رانت خواری در صنعت فولاد از سنگ تا محصول نهایی مهمترین برنامه‌های این وازت خانه در ساماندهی و هدایت رانت‌ها به حوزه تولید است.
وی، هم افزایی بین واحد‌های فولادی را یکی از مهمترین منابع تامین مالی این واحد‌ها برای رشد و توسعه صنعت فولاد بیان و تاکید کرد: کارخانه‌های بزرگ فولادی ازجمله ذوب آهن با مشارکت در اکتشافات معدنی کوچک و متوسط زنجیره تولید خود را کامل کنند.
علیرضا رزم حسینی، صنعت فولاد را بعنوان یکی از مهمترین منابع تامین ارز پس از صنعت نفت و پتروشیمی معرفی کرد و افزود: وزارت صمت از برنامه‌های افزایش میزان صادارت محصولات فولادی حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.
امروز باحضور وزیر صمت عملیات پیش گرم کوره بلند شماره یک با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن چدن مذاب آغاز شد.
این کوره بلند با سیستم بارگیری دو زنگی نخستین کوره بلند صنعت فولاد ایران با بیش از نیم قرن فعالیت، بازسازی، نوسازی و به روز رسانی اساسی شد.

عناوین برگزیده