تاریخ: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۷
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۱۴۸۹۵۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

شرکت ملی صنایع مس ایران در ورزقان مدرسه می‌سازد

می متالز - تفاهم نامه ساخت مدارس شهرستان ورزقان و خاروانا بین اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی و شرکت ملی صنایع مس ایران امضا شد.
شرکت ملی صنایع مس ایران در ورزقان مدرسه می‌سازد

به گزارش می متالز، استاندار آذربایجان‌شرقی روز سه شنبه در آیین انعقاد این تفاهم نامه در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس تفاهم نامه بین شرکت ملی صنایع مس ایران و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی حدود ۲۰ باب مدرسه ورزقان و خاروانا ساخته و نوسازی می شود.

محمدرضا پورمحمدی روز سه شنبه اظهار کرد: در مجموع بیش از ۳۰ مدرسه توسط صنایع مس ایران و بنیاد علوی در منطقه ساخته و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

وی همچنین یادآوری کرد: آزادراه خواجه-  ورزقان نیز توسط صنایع مس ایران اماده سازی شده است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: پیمانکار طرح فاز ۳ کنسانتره مس سونگون نیز به زودی تعیین و تا یک ماه آینده تکلیف آن مشخص می‌شود.

پورمحمدی ادامه داد: با اجرای فاز سوم کنسانتره مس سونگون و کارخانه ذوب و پالایش مس و سایر طرح‌های در دست اقدام در منطقه حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در این آیین گفت: ۱۴ مدرسه در شهرستان ورزقان توسط شرکت ملی صنایع مس ایران ساخته می شود که برای شروع این کار ۳ میلیارد تومان اعتبار اولیه در نظر گرفته شده است.

سعدمحمدی اضافه کرد: ساخت آزادراه خواجه ورزقان نیز ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار در برداشته است.

شهرستان ورزقان با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده و معدن مس سونگون به بیش از ۱.۳ میلیارد تن ذخیره شناسایی شده در این شهرستان واقع است.

عناوین برگزیده