تاریخ: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۹
بازدید: ۳۱۳
کد خبر: ۱۴۸۹۶۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معادن راکد گیلان با مزایده عمومی به افراد دارای صلاحیت واگذار می‌شود

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: حداکثر تا هفته اول دی‌ماه امسال مزایده عمومی معاون متروکه و راکد استان برگزار می‌شود.
معادن راکد گیلان با مزایده عمومی به افراد دارای صلاحیت واگذار می‌شود

به گزارش می متالز، فرهاد دلق‌پوش اظهار داشت: استان گیلان در اوایل سال 1398 تعداد 106 پروانه بهره‌برداری معتبر معدنی داشته که از این تعداد 61 فقره معدن در استان گیلان غیرفعال و 45 فقره از آن ها فعال بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدت و تجارت گیلان افزود: در یک سال اخیر(از شهریورماه 1398 تاکنون) با پیگیری‌های به‌عمل آمده از سوی این سازمان جهت برگزاری جلسات شورای معادن استان، معادن غیرفعال گیلان شناسایی و پس از طرح موضوع در شورا در مرحله سلب صلاحیت از بهره‌بردار قرار گرفتند.

وی گفت: در مدت مذکور تعداد 15 معدن سلب صلاحیت قطعی شدند و از این تعداد 8 فقره در مرحله ابلاغ رای سلب صلاحیت قرار گرفته و لذا هم اکنون 38 معدن غیرفعال در استان وجود دارد که حدود نیمی از آن‌ها شرایط خارج از حوزه بهر‌ه‌بردار نظیر مخالفت برخی دستگاه‌ها و معارضین محلی را داشته و مابقی معادن غیرفعال در جلسه آتی شورای معادن استان و حداکثر تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شوند.

دلق‌پوش افزود: برنامه این سازمان در ارتباط با تعیین تکلیف معادن غیر فعال، واگذاری این‌گونه معادن از طریق مزایده عمومی به افراد دارای صلاحیت فنی و مالی می باشد تا از این طریق تعداد معادن فعال افزایش یافته و به تبع آن تولید مواد معدنی و اشتغال متناسب با آن افزایش یابد؛ نظیر برگزاری مزایده معدن زغال‌ سنگ سنگرود رودبار که اطلاعیه آن اعلام شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطرنشان کرد: در همین راستا حداکثر تا هفته اول دی‌ماه مزایده عمومی معادن راکد و متروکه استان برگزار می‌شود همچنین هم اکنون با توجه به فعالسازی 5 معدن از ابتدای امسال تاکنون تعداد معادن فعال به 50 فقره رسیده است.

وی تصریح کرد: از مهر سال گذشته تاکنون 6 جلسه شورای معادن استان برگزار شده و حدود 30 معدن غیرفعال تعیین تکلیف شد لذا تعدادی از معدن‌داران قبلی مراجعه و تعهدات خود را انجام داده و تعدادی نیز این کار را نکردند که در حال سلب صلاحیت از آن‌ها و برگزاری مزایده برای فعال کردن توسط برندگان مزایده هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان عنوان داشت: برنامه‌ما برای برگزاری مزایده حداکثر تا هفته اول دی‌ماه است همچنین برخی از معادن که امکان راه‌اندازی مجدد ان‌ها وجود نداشته باشد تحویل منابع طبیعی شده و آمار دقیق موارد فوق تا پایان امسال جمع بندی می‌شود.

عناوین برگزیده