تاریخ: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۹
بازدید: ۳۲۸
کد خبر: ۱۴۸۹۶۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معادن راکد گیلان با مزایده عمومی به افراد دارای صلاحیت واگذار می‌شود

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: حداکثر تا هفته اول دی‌ماه امسال مزایده عمومی معاون متروکه و راکد استان برگزار می‌شود.
معادن راکد گیلان با مزایده عمومی به افراد دارای صلاحیت واگذار می‌شود

به گزارش می متالز، فرهاد دلق‌پوش اظهار داشت: استان گیلان در اوایل سال 1398 تعداد 106 پروانه بهره‌برداری معتبر معدنی داشته که از این تعداد 61 فقره معدن در استان گیلان غیرفعال و 45 فقره از آن ها فعال بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدت و تجارت گیلان افزود: در یک سال اخیر(از شهریورماه 1398 تاکنون) با پیگیری‌های به‌عمل آمده از سوی این سازمان جهت برگزاری جلسات شورای معادن استان، معادن غیرفعال گیلان شناسایی و پس از طرح موضوع در شورا در مرحله سلب صلاحیت از بهره‌بردار قرار گرفتند.

وی گفت: در مدت مذکور تعداد 15 معدن سلب صلاحیت قطعی شدند و از این تعداد 8 فقره در مرحله ابلاغ رای سلب صلاحیت قرار گرفته و لذا هم اکنون 38 معدن غیرفعال در استان وجود دارد که حدود نیمی از آن‌ها شرایط خارج از حوزه بهر‌ه‌بردار نظیر مخالفت برخی دستگاه‌ها و معارضین محلی را داشته و مابقی معادن غیرفعال در جلسه آتی شورای معادن استان و حداکثر تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شوند.

دلق‌پوش افزود: برنامه این سازمان در ارتباط با تعیین تکلیف معادن غیر فعال، واگذاری این‌گونه معادن از طریق مزایده عمومی به افراد دارای صلاحیت فنی و مالی می باشد تا از این طریق تعداد معادن فعال افزایش یافته و به تبع آن تولید مواد معدنی و اشتغال متناسب با آن افزایش یابد؛ نظیر برگزاری مزایده معدن زغال‌ سنگ سنگرود رودبار که اطلاعیه آن اعلام شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطرنشان کرد: در همین راستا حداکثر تا هفته اول دی‌ماه مزایده عمومی معادن راکد و متروکه استان برگزار می‌شود همچنین هم اکنون با توجه به فعالسازی 5 معدن از ابتدای امسال تاکنون تعداد معادن فعال به 50 فقره رسیده است.

وی تصریح کرد: از مهر سال گذشته تاکنون 6 جلسه شورای معادن استان برگزار شده و حدود 30 معدن غیرفعال تعیین تکلیف شد لذا تعدادی از معدن‌داران قبلی مراجعه و تعهدات خود را انجام داده و تعدادی نیز این کار را نکردند که در حال سلب صلاحیت از آن‌ها و برگزاری مزایده برای فعال کردن توسط برندگان مزایده هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان عنوان داشت: برنامه‌ما برای برگزاری مزایده حداکثر تا هفته اول دی‌ماه است همچنین برخی از معادن که امکان راه‌اندازی مجدد ان‌ها وجود نداشته باشد تحویل منابع طبیعی شده و آمار دقیق موارد فوق تا پایان امسال جمع بندی می‌شود.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد