تاریخ: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۷:۵۵
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۱۴۸۹۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون امور صنایع وزارت صنعت اعلام کرد:

دلیل واردات برخی محصولات پتروشیمی/ اصلاح سهمیه واحدهای صنعتی

می متالز - معاون امور صنایع وزارت صنعت با اعلام دلیل واردات برخی محصولات پتروشیمی، گفت: سهمیه واحدهای صنعتی بر اساس میانگین تولید و خرید سال گذشته، اصلاح شد.
دلیل واردات برخی محصولات پتروشیمی/ اصلاح سهمیه واحدهای صنعتی

به گزارش می متالز، مهدی صادقی نیارکی با اشاره به اقداماتی برای ساماندهی وضعیت عرضه و تقاضا در خصوص واردات برخی محصولات پتروشیمی گفت: واردات محصولات پتروشیمی مانند پلی پروپیلن به دلیل کمبود و تنظیم بازار ممنوع نبوده و سال ها است به دلیل مزیت‌های رقابتی، تعرفه ۵ درصدی دارد.

وی ادامه داد: در برخی گریدهای پتروشیمی از جمله انواع pp، کمبود تولید و عرضه وجود دارد.به‌طور کلی کمبود عرضه برخی مواد اولیه پتروشیمی در بورس کالا وجود دارد و واردات برای جبران کسری است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شرکت ها با خوداظهاری و بعضا ارتباط غیربرخط، حامل‌های انرژی از جمله برق را اعلام می‌کنند و معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت پیگیر برقراری ارتباط برخط با تامین اجتماعی، توانیر و سازمان امور مالیاتی هست، افزود: برای سامانه بهین یاب درخواست ارتباط داده‌ها صورت گرفته و با اصلاحاتی، تقاضای کاذب بازار پتروشیمی کاهش یافته است.

صادقی نیارکی خاطر نشان کرد: عرضه ۱.۱۴۶ هزار تنی مواد پتروشیمی کالاهای ملتهب در سال ۹۶ به ۱.۱۳۸ هزار تن در سال جاری رسیده و با وجود افزایش تولید محصولات پایین دستی با اصلاحات وزارت صنعت میزان سوداگری کاهش شدیدی کرده است.

وی ادامه داد: سهمیه واحدهای صنعتی بر اساس میانگین تولید و خرید سال گذشته، اصلاح شده و صاحبان صنایع می‌توانند با ارائه مستندات معتبر از جمله صورت مالی حسابرسی شده به سازمان‌های وزارت صنعت استانی، اقدام به اصلاح تقاضای سهمیه کنند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده