تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۴۶
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۱۴۹۰۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

مشکل نقدینگی بخش معدن را حل کنید

می متالز - نایب رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: ظرفیت نصب شده کارخانه های سرب و روی ایران حدود ۴۵۰هزارتن است و اگر خاک در اختیار این واحدها قرارگیرد آنها به تولید محصول خواهند پرداخت.
مشکل نقدینگی بخش معدن را حل کنید

به گزارش می متالز، حسن حسینقلی درباره تامین ماده اولیه برای واحدهای فرآوری سرب و روی گفت:  متاسفانه اکنون مواد اولیه در اختیار این واحدها قرار ندارد و آنها مجبورند که به سمت واردات خاک از ترکیه بروند.

وی در ادامه درخصوص واردات خاک از ترکیه برای واحدهای روی و اقتصادی بودن این اقدام گفت: خاکی که از ترکیه وارد می‌شود خاک خوبی است، از طرفی  باتوجه به اینکه کرایه حمل و نقل نیز در آنجا گران است اما بازهم این کار اقتصادی است و واحدهای فرآوری با واردات ماده اولیه به نولید محصول می پردازند.
حسینقلی افزود: البته یکسری مشکلات همچون قیمت گذاری و رقابت نامناسب که بین خریداران در ترکیه به وجود آمده بود باعث شد قیمت بالا برود اما چون بازار این ماده در ترکیه  تابع قیمت جهانی و LME هستند وضعیت در شرایط مطلوب قرار دارد.
وی ابراز امیدواری کرد که در ایران به اکتشافات در بخش معدن به ویژه سرب و روی توجه بیشتری شود و مشکلات و چالش هایی که از سوی محیط زیست منابع طبیعی و‌.. به وجود می آید کاسته شود.
نایب رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: اکنون نقدینگی در بخش معدن کم است که اگر این مشکل حل شود بسیاری از واحدهای فرآوری که معدن سرب و روی دارند اما به دلیل مشکل نقدینگی فعالیتشان را متوقف کرده اند، مجددا فعال می شوند.
به عقیده حسینقلی، با گفتگو و مطرح کردن مسائل و چالش های موجود در بخش معدن می توان به وحدت نظر رسید و تصمیمات کارساز برای معادن گرفت.

منبع: عصر معدن
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده