تاریخ: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۱
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۱۴۹۱۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه‌گذاری‌ قرارگاه خاتم، ایدرو و ایمیدرو در آذربایجان ‌غربی/ نقش «شستا» باید ملموس باشد

می متالز - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در آذربایجان ‌غربی تنها یک شرکت فعال است که همان کارخانه سیمان است بنابراین وزیر کار و تعاون باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشد.
سرمایه‌گذاری‌ قرارگاه خاتم، ایدرو و ایمیدرو در آذربایجان ‌غربی/ نقش «شستا» باید ملموس باشد

به گزارش می متالز، حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر با اشاره به سفر مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به ارومیه اظهار داشت: با توجه به اینکه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی یک ابرقدرت اقتصادی است که بیش از چند صد شرکت زیرنظر آن کار می‌کنند،  از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سوال شد که  نقش «شستا» یعنی شرکت‌های هولدینگ‌های مختلف وزارت تعاون در آذربایجان ‌غربی چیست.

وی تصریح کرد: متاسفانه در آذربایجان ‌غربی تنها یک شرکت فعال بوده که همان کارخانه سیمان است بنابراین وزیر باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشد و خوشبختانه پیش از این که سوال در کمیسیون مجلس مطرح شود، وزیر تعاون و کار دستور داد تا مدیرعامل شستا سفری به ارومیه داشته تا در رابطه با موضوعاتی که مردم استان و تیم اقتصادی استاندار آذربایجان غربی خواستار آن است، به تفاهم اولیه برسند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در این صورت هم از استان شناخت یافته و هم از ظرفیت‌های اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و معدنی مطلع می‌شوند و از سوی دیگر عزم و اراده و تصمیم برای سرمایه‌گذاری مناسب شستا نسبت به مسئولان استانی انجام می‌شود.


ذاکر افزود: بنابراین در حضور "رضوانی‌فر" و استاندار نتیجه‌ای که عاید شد این بود که در هفته‌های آینده پروژه‌هایی که مدنظر و نیاز استان است، براساس وضعیت جغرافیا تهیه و کارگاهی در این رابطه تشکیل شود و از سوی دیگر با هلدینگ‌ها جلساتی برگزار تا چند سرمایه‌گذاری را در استان انجام دهند.

وی اظهار داشت: البته این سرمایه‌گذاری‌ها با مشارکت موسسه امین، قرارگاه خاتم، ایدرو و ایمیدرو بوده و اگر نام این پروژه‌ها مشخص شود تفاهم‌نامه‌ای برای آغاز عملیات و اجرای کار و مطالعه آنها بسته می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوعی که در این رابطه بیشتر مطرح شد در زمینه تولید سبد کامل تجهیزات پزشکی استان و کشور است که از محل سه درصد سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود اما در مجموع این پروژه‌ها خام هستند و باید مطالعاتی انجام و طرحی نوشته شود که به تدریج هلدینگ تولید دارو کارها را به پیش ببرد.

عناوین برگزیده