تاریخ: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۲۷
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۱۴۹۲۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اعلام ساخت دو نیروگاه برق آبی در خداآفرین

می متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) گفت: این شرکت دو نیروگاه برق آبی در شهرستان خداآفرین ایجاد می کند.
اعلام ساخت دو نیروگاه برق آبی در خداآفرین

به گزارش می متالز، رضوانی فر در جلسه مشترک کارگروه اشتغال شهرستان های خداآفرین، کلیبر و هوراند افزود: برای ساخت این نیروگاه ها در سدهای خداآفرین و قیزقلعه سی ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این نیروگاهها ۲۴۰ مگاوات برق، تولید و وارد مدار برق کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولویت سرمایه گذاری شستا با طرح هایی است که ارز آوری بالا، ضریب اشتغال بیشتر و سازگاری با اقلیم منطقه داشته باشد، خاطر نشان کرد: این شرکت افزون بر طرح نیروگاه برق آبی، در حوزه های گردشگری، دامپروری صنعتی و معادن با چشم انداز اشتغال زایی ۶۰۰ نفری در شهرستانهای خداآفرین، کلیبر و هوراند سرمایه گذاری می کند.

حسین حاتمی نماینده مردم شهرستان های کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با اشاره به ظرفیت های طبیعی و خدادادی فراوان در این سه شهرستان ابراز امیدواری کرد؛ با سرمایه گذاری شستا شاهد برقراری عدالت در توزیع امکانات و منابع در آمایش سرزمینی از سوی این شرکت در شهرستان های کلیبر، خداآفرین و هوراند باشیم.

فرمانداران شهرستان های خداآفرین، کلیبر و هوراند نیز ضمن تشریح نیازها و ظرفیت های شهرستان های خود، بر همکاری بیشتر با هلدینگ های سرمایه گذاری شستا و تسهیل امور سرمایه گذاری آن در این سه شهرستان تاکید کردند.

عناوین برگزیده