تاریخ: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۴
بازدید: ۳۵۶
کد خبر: ۱۴۹۲۹۹

اینترنت اشیاء، جان کارگران معادن را حفظ می‌کند

می متالز - مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: اصلی‌ترین کاربرد اینترنت اشیاء در حوزه معدن، بحث ایمنی سازی کارگران معادن است.
اینترنت اشیاء، جان کارگران معادن را حفظ می‌کند

به گزارش می متالز، مهدی قاسمی، مدیر عامل یکی از شرکت‌های دانش بنیان در خصوص اهمیت به کارگیری اینترنت اشیاء در حوزه معدن اظهار کرد: اینترنت اشیاء یک مفهوم جدیدی است که در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد به زبان ساده‌تر IOT شبکه‌ای از کامپیوتر‌ها، دستگا‌ها، سنسور‌ها و اشیاء هوشمندی است که  داده و دیتاهای مورد نیاز  را جمع آوری کرده و مورد استفاده قرار می‌دهند که به این فرایند IOT گفته می‌شود.

او افزود: این فناوری تا به امروز در حوزه‌های مختلفی در داخل کشور از جمله مبلمان شهری، حوزه انرژی و کنترل گاز به کار گرفته شده است. IOT یکی از گرایش‌های اینترنت اشیاءست که به صنعت نسل ۴ معروف بوده  و  بیشتر در حوزه صنعت  به کار گرفته می‌شود.

قاسمی بیان کرد: فناوری اینترنت اشیاء در صنایع مختلفی از جمله صنایع دریایی، غذایی و نظامی به کار گرفته می‌شود اما در حوزه معدن یک اتفاق جدید است. اینترنت اشیاء در زمینه‌های بسیار زیادی از جمله کنترل و نظارت از راه دور، مانیتورینگ، اتوماسیون فرآورده‌های معدنی به کمک معدن کاران می‌آید که می‌تواند سبب افزایش بهره وری در این حوزه شود.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: یکی از اصلی‌ترین کارکرد‌ها و کاربرد‌های اینترنت اشیاء در حوزه معدن، بحث ایمنی سازی کارگران است، کار در معدن  یکی از سخت‌ترین مشاغل دنیاست بنابراین خطرات زیادی در عملیات‌های معدنی وجود دارد که IOT می‌تواند نقش بسیار موثری را در پیشگیری این موضوع داشته باشد.

او افزود: برای مثال با قرار دادن سنسور‌هایی در کلاه‌های هوشمند کارگران با ردیابی و داشتن دسترسی بیشتر به آن ها می‌توان تا حد زیادی ایمنی کارگران را تامین کرد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: از دیگر مزیت‌های به کارگیری اینترنت اشیاء در حوزه معدن، کاهش هزینه‌های عملیاتی، پیش بینی خرابی‌ها و کاهش مصرف انرژی است.

عناوین برگزیده