تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۰
بازدید: ۴۲۸
کد خبر: ۱۴۹۳۱۹
سرویس خبر : متالورژی و مواد

نشست آموزشی «مبانی پژوهشگری» برگزار می شود

می متالز - انجمن علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه تهران به مناسبت هفته پژوهش، وبینار آموزشی «مبانی پژوهشگری» را برگزار می کند.
نشست آموزشی «مبانی پژوهشگری» برگزار می شود

به گزارش می متالز، امروزه دانش و اطلاعات یکی از شاخص‌ها و محورهای اساسی پیشرفت و تعالی هر جامعه به شمار می رود. سنجش سطح علم و آگاهی یک جامعه به میزان تولید اطلاعات و توسعه آن و در دسترس بودن منابع علمی معتبر و موثق بستگی دارد. دانسته ها و اطلاعات علمی افراد یا از طریق مطالعات علمی یا از طریق پژوهش یا تحقیقات خاصی که روی یک موضوع انجام می دهند، حاصل می شود. اگر این دانسته ها و اطلاعات علمی براساس یافته های قبلی پژوهشگران باشد در واقع به مصرف اطلاعات پرداخته و تبدیل به یک مصرف کننده علم شده ایم اما اگر با استناد به یافته ها و تحقیقات علمی خودمان به مشاهده و تحلیل پدیده های خاص پرداخته باشیم در واقع موفق به تولید علم شده و اطلاعات و دانش ما منجر به تولید اطلاعات و دانستنی‌ها شده است.

بنا بر این تعاریف، منبع اصلی دانش و اطلاعات جدید در واقع محصول کلیه‌ فعالیت های پژوهشی است که صورت می گیرد. تحقیق و پژوهش در هر موضوع در هر سطح و با هر شکلی که انجام شود، تلاش و فعالیتی منسجم و هدفمند به منظور توسعه و پیشرفت دانش درباره‌ موضوعاتی است که با آن‌ها مواجه هستیم. پژوهش، تلاشی است که به منظور ارایه بهترین راه حل های ممکن در جهت حل مسائل روزمره و در زمینه های مختلف زندگی انجام می شود. به عبارت دیگر، پژوهش تلاشی منسجم برای دستیابی به شناختی روشنتر از موضوعات و مفاهیم اطراف ماست و به طور کلی پژوهش راهی برای توسعه و پیشرفت مرزهای علم و دانش و گشودن پنجره ای تازه برای آیندگان به شمار می رود.

" اصول جستجوی پیشرفته"، "بررسی نتایج جستجو"، "معرفی و تبیین مقاله، ژورنال و پایگاه داده"، "معیار تشخیص مقالات معتبر"، "معرفی مقاله مروری"، "مقاله state of art"، "فراتحلیل" و "trend" از جمله مباحث و سرفصل های این نشست برخط آموزشی است.

این برنامه با تدریس حامد میرزاده سلطان‌پور ـ عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه تهران روز پنجشنبه ۲۷ آذر ماه ساعت ۱۹ الی ۲۰:۳۰ به صورت آنلاین در  adobe connect برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در این برنامه به لینک http://vclas۹.ut.ac.ir/meteng۳ مراجعه کنند.

عناوین برگزیده